اشتراک گذاری

آموزش نحوه رفع خطای ۴۰۵۷ تلویزیون سونی

در تلویزیون های سونی می توان ایرادها و مشکلات ایجاد شده را از طریق ارورهایی که در دستگاه نمایان می شوند، تشخیص داده و برطرف کرد. یکی از این ارورها، خطای 4057 تلویزیون سونی است. ارور 4057 یکی از رایج ترین ارورها در تلویزیون های این برند است و به دلایل مختلفی رخ می دهد. در اینجا می خواهیم با بررسی دلایل بروز خطای 4057 تلویزیون sony، روش های رفع این ارور را نیز بررسی کنیم. 

راه حل های ارائه شده در ادامه این مطلب معمولا برای رفع این ارور کارایی دارند. با این حال در صورت برطرف نشدن مشکل تلویزیون سونی، بهتر است به یک مرکز تعمیرات تخصصی در زمینه تعمیر لوازم خانگی سونی مراجعه کنید و از کارشناسان این مرکز برای رفع مشکل دستگاه خود کمک بگیرید؛ نمایندگی سامسونگ مرکز سخت افزار ایران برای این منظور در خدمت شماست.

خطای ۴۰۵۷ تلویزیون سونی

دلایل صدور خطای 4057 تلویزیون سونی

همانطور که گفته شد، این ارور رایج در تلویزیون های سونی می تواند به دلایل مختلف و در حالت های متفاوتی رخ دهد. گاهی اوقات زمانی که کاربران در حال به روز رسانی نرم افزار تلویزیون هستند، این ارور نمایان می شود. خصوصا در مراحل آخر آپدیت نرم افزار و بارگیری آن، ممکن است ارور 4057 نمایان شود. گاهی نیز در مراحل آخر و بعد از این که به روز رسانی نرم افزار تکمیل شد، ارور مشاهده می شود.

 دسترسی و اتصال به یک نقطه دسترسی، چه به صورت بی سیم و چه به صورت سیمی نیز می تواند منجر به بروز خطای 4057 تلویزیون سونی شود. در نهایت ممکن است به دنبال دسترسی به یکی از برنامه های تلویزیون این ارور نمایش داده شود. در بیشتر این موارد با انجام یک سری اقدامات و بدون نیاز به تعمیر تلویزیون سونی می توان مشکل را برطرف کرد.

راه حل های رفع ارور 4057 تلویزیون سونی

حال که با دلایل بروز ارور 4057 آشنا شدید، می توانید در صورت مشاهده این ارور، راهکارهای زیر را دنبال کنید تا مشکل برطرف شود.

1. بررسی اتصال تلویزیون به اینترنت

در مرحله اول برای رفع مشکل و برطرف کردن ارور 4057 تلویزیون sony، باید اتصال تلویزیون به اینترنت را بررسی کنید. خصوصا اگر که این خطا در زمان به روز رسانی یا در حین بارگیری بروز می کند، عدم اتصال به اینترنت می تواند یکی از دلایل اصلی آن باشد. با فشردن دکمه هوم روی دستگاه و ورود به بخش تنظیمات تلویزیون سونی، مسیر زیر را دنبال کنید

Preferences> Setup > Network > Setup > Network Setup > Check Connection

در اینجا به صورت کامل اتصالات شبکه و وضعیت آن را بررسی کرده و از اتصال تلویزیون به اینترنت مطمئن شوید. بررسی اتصال و وضعیت شبکه ممکن است کمی زمان ببرد. صبر کنید تا مراحل تکمیل شود و عملیات را لغو نکنید. در صورتی که مشکل از اتصال تلویزیون به اینترنت باشد، باید مجددا اتصال را برقرار کنید تا ارور برطرف شود.

2. بررسی گزینه Privacy Policy

یکی دیگر از گزینه هایی که باید برای رفع خطای 4057 تلویزیون سونی آن را بررسی کنید،  Privacy Policy است. برای این منظور بعد از فشردن دکمه هوم و ورود به بخش تنظیمات تلویزیون، مراحل زیر را دنبال کنید:

Preferences> Setup > Privacy Policy >  Setup

در اینجا گزینه agree را زده و Privacy Policy را انتخاب کرده و با دکمه فلش سمت راست روی ریموت تلویزیون، آن را تایید کنید. در ادامه باید وارد بخش تنظیمات شبکه شوید و در آنجا از بین گزینه های رو به روی Please select how to set up your network screen، Easy یا Expert را انتخاب کنید. حال باید با اسکن شبکه های وای فای، یک شبکه بی سیم را انتخاب کرده و به آن وصل شوید. رمز عبور را وارد کرده و در بخش اتو، IP Address Setting را انتخاب کنید. برای سرور پروکسی، گزینه no را انتخاب کرده و در نهایت تمامی تغییرات را ذخیره کرده و اتصال را انتخاب کنید. با این کار به احتمال بسیار زیاد ارور 4057 دستگاه برطرف می شود.

3. استفاده از USB برای رفع خطای 4057 تلویزیون سونی

این روش برای زمانی پیشنهاد می شود که ارور 4057 بعد از انجام به روز رسانی نرم افزار تلویزیون نمایان شده باشد. در نتیجه می توان از یک USB برای به روز رسانی دستگاه استفاده کرد. برای این منظور آخرین نسخه آپدیت ارائه شده را بارگیری کرده و سپس دکمه هوم را فشار دهید. وارد بخش تنظیمات شده و در آنجا گزینه پشتیبانی مشتری را انتخاب کنید. در ادامه بعد از انتخاب به روز رسانی نرم افزار، گزینه USB را انتخاب کنید تا به روز رسانی با استفاده از این گزینه انجام شود. این راهکار نیز می تواند برای ارور 4057 تلویزیون سونی موثر باشد.

سایر راه حل های ارور 4057 تلویزیون sony

روش های بالا معمولا برای رفع خطای 4057 تلویزیون سونی موثر هستند؛ با این حال یک سری روش های ساده مانند کشیدن سیم برق تلویزیون و مودم برای چند دقیقه یا خاموش و روشن کردن تلویزیون و روتر هم می توانند این ارور را برطرف کنند. علاوه بر این می توان از گزینه پیکربندی دستی DNS نیز برای رفع این ارور استفاده کرد. در نهایت اگر این روش ها نتوانند خطای 4057 را برطرف کنند، بهتر است یا با مرکز پشتیبان مشتری تماس بگیرید یا از یک مرکز معتبر در زمینه تعمیرات تلویزیون سونی کمک بگیرید.

3.5/5(4 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید