اشتراک گذاری

تعویض تیونر تلویزیون سونی

یکی از خدمات تخصصی و حرفه ای نمایندگی رسمی سونی در مرکز سخت افزار ایران، تعویض تیونر تلویزیون سونی است. این قطعه جزء بخش های کمتر شناخته شده تلویزیون است که وظیفه مهمی در این دستگاه بر عهده دارد. خرابی یا از کار افتادن تیونر می تواند منجر به بروز مشکلاتی در تصاویر تلویزیون شده و به این ترتیب، عملکرد دستگاه را مختل نماید. این قطعه ظرافت بسیار بالایی دارد و باید توسط تکنسین های مجرب تعمیر تلویزیون مورد بررسی و ترمیم قرار بگیرد.

تعمیرکار باید با تمامی اجزای این قطعه آشنایی داشته باشد و بتواند این اجزا را به شکل صحیح تعمیر کند. در غیر این صورت ممکن است تیونر با مشکلات جدی تری مواجه شده و سایر بخش های دستگاه را نیز تحت تاثیر قرار دهد. همکاران ما در نمایندگی sony، ضمن برخورداری از مهارت و تجربه کافی، تیونر تلویزیون سونی را به بهترین شکل تعمیر کرده و به این ترتیب، مشکلات تصویر دستگاه را برطرف می نمایند. برای آشنایی بیشتر با تیونر و تعمیرات این قطعه، شما را به مطالعه ادامه مقاله دعوت می کنیم.

تعویض تیونر تلویزیون سونی

عملکرد تیونر در تلویزیون

تیونر قطعه ای در تلویزیون های دیجیتال است که فرکانس های مختلف را دریافت می کند و پس از پردازش آنها، صدا و تصویر مربوطه را به نمایش در می آورد. جالب است بدانید که این قطعه در گیرنده های تلویزیونی هم تعبیه شده و همین وظیفه را بر عهده دارد. در واقع می توان گفت که تیونر با انتخاب یک فرکانس دلخواه از میان بی نهایت امواج دریافتی توسط آنتن، و تبدیل موج انتخاب شده به فرکانس های ثابت آی اف صدا و تصویر، باعث می شود که کاربران برنامه های مختلف را دریافت نمایند.

بخشی تحت عنوان مدار امپدانس در تیونر وجود دارد که این قطعه را در فرایند دریافت امواج از آنتن یاری می دهد. در تلویزیون های دارای تیونر، ورودی آنتن مستقیما به این قطعه متصل شده و تیونر هم به صورت برد بر روی شاسی مادر قرار داده شده است. قطعه مورد بحث در داخل یک محفظه ی فلزی شیلد قرار داده شده و به این ترتیب، در مقابل نویز و پارازیت محافظت می گردد. عملکرد و ساختار تیونر تلویزیون سونی کمی پیچیده است و بهتر است که برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر، تعمیرات این قطعه توسط متخصصین مجرب انجام شود. تکنسین های کارآزموده واحد تعمیرات سونی ، برای این منظور در خدمت شما خواهند بود.

مشکلات تیونر تلویزیون سونی

همانطور که اشاره کردیم، تیونر تلویزیون سونی ساختار بسیار ظریف و حساسی دارد. بدیهی است که در این شرایط، این قطعه متحمل خرابی ها و مشکلات متعددی باشد. یکی از مهم ترین اختلالات این قطعه، ضعیف شدن سیگنال ها است. بارها پیش آمده که در صفحه نمایش تلویزیون خود، عبارتی با مضمون “سیگنال موجود نیست” را مشاهده کرده اید. یا اینکه با قطع شدن های مکرر و پی در پی تصویر مواجه شده اید. حتی گاهی ممکن است صدا هم به صورت منقطع و بریده بریده پخش شود. اگر علی رغم سالم بودن آنتن و شبکه ارسال سیگنال، شاهد بروز چنین پیغام هایی از تلویزیون سونی خود بودید، باید بدانید که تیونر دستگاه دچار مشکل شده است.

در این حالت، ممکن است یکی از سه ترانزیستور MOSFET، دوآل گیت، آی سی TDA5331، آی سی SDA3202، فیلترهای جدا کننده سه باند و فیلتر میان گذر خروجی تیونر معیوب شده باشند و قادر به دریافت سیگنال ها یا ارائه درست آنها نباشند. یکی دیگر از مشکلات رایج تیونر تلویزیون سونی ، قطع شدن کامل سیگنال ها است. در حالی که آنتن سالم بوده و اتصالات نیز به درستی برقرار شده اند، ناگهان تصویر قطع شده و پیغام عدم دریافت سیگنال دریافت می شود. این حالت نیز به دلیل بروز مشکلاتی در قطعات تیونر به وجود می آید. بررسی تخصصی تیونر و قطعات آن توسط یک تعمیرکار مجرب در نمایندگی مجاز سونی، می تواند منجر به رفع این مشکلات گردد.

تعویض تیونر تلویزیون های سونی

نکات مهم در تعویض تیونر تلویزیون سونی

یکی از مهم ترین نکات در تعویض تیونر تلویزیون سونی این است که ترمیم این قطعه باید در محیطی حرفه ای و توسط تکنسین هایی مجرب و دارای تخصص انجام شود. تعمیرکار باید این قطعه و بخش های مختلف آن را به خوبی بشناسد و بتواند با ظرافت خاصی، مشکلات آن را برطرف نماید. نکته دیگر، استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته در روند بررسی و ترمیم این قطعه است. در واقع بدون استفاده از این تجهیزات، فرایند تعمیر تیونر به درستی انجام نشده و ممکن است این قطعه دچار مشکلات جدی تری گردد.

 همکاران ما در بخش تعمیرات لوازم خانگی نمایندگی سونی، ضمن رعایت نکات ذکر شده، ابتدا قطعاتی همچون ترانزیستوها، آی سی ها و فیلتر های آن را به دقت مورد بررسی قرار می دهند و سپس، روش مناسب برای تعویض تیونر تلویزیون سونی را انتخاب و اجرا می نمایند. این افراد تجربه و مهارت بالایی در زمینه تعمیرات تلویزیون دارند و در صورت نیاز به تعویض قطعه مورد بحث، آن را با نمونه ای اورجینال و با کیفیت جایگزین می کنند. به این ترتیب، می توانید اطمینان داشته باشید که تلویزیون شما در این مرکز به شکل تخصصی تعمیر می شود و مشکلات آن کاملا برطرف خواهند شد.

هزینه تعویض تیونر تلویزیون سونی

برای هزینه تعویض تیونر تلویزیون سونی ابتدا باید توسط تکنسین متخصص بررسی و عیب یابی شود تا بر اساس شدت خرابی، قطعات و اجزای آسیب دیده و تهیه قطعه جدید به کاربر قیمت تعویض تیونر تلویزیون سونی اعلام شده تا در صورت موافقت، تعویض تیونر تلویزیون سونی صورت بگیرد.

نمایندگی سونی در کرج

نمایندگی سونی در کرج، جزء تخصصی ترین مراکز در استان البرز است که فروش و تعمیر انواع تولیدات این کمپانی را انجام می دهد. این مرکز با برخورداری از کادری مجرب، متعهد و حرفه ای، تلاش می کند کاربران را از طی مسافت تا تهران معاف نماید. فروش انواع تلویزیون، لپ تاپ، لوازم خانگی، موبایل، تبلت، کنسول بازی و … sony در این نمایندگی و به صورت قانونی و اورجینال انجام می شود.

همچنین کاربران محترم این محصولات می توانند تخصصی ترین خدمات تعمیری را از تکنسین های مجرب در بخش تعمیرات نمایندگی سونی دریافت نمایند. سطح حرفه ای گری در این مرکز به اندازه ای است که شما می توانید با اطمینان کامل، از سرویس های ارائه شده بهره مند گردید و بابت این خدمات، ضمانت نامه رسمی و معتبر دریافت نمایید. همکاران ما در نمایندگی سونی در کرج، تلاش خود را می کنند تا با عمل به اصول و ارکان مشتری مداری، بستری مناسب برای ارائه نوین ترین راهکارهای فروش و تعمیرات به کاربران محترم فراهم نمایند.

5/5(1 امتیاز)
اشتراک گذاری