اشتراک گذاری

نحوه تمیز کردن صفحه ال سی دی

تمیز کردن صفحه ال سی دی یکی از کارهایی که همه ما حداقل دوبار در هفته اونو انجام میدیم. شاید از خودتون میپرسین که چنین کار ساده ای هم نیاز به توضیح داره ؟ باید بدونین که بله. چون خیلی از مشکلات تلویزیون ها از همین جا شروع میشه که کاربر بلد نیست و دقیقا نمیدونه که برای تمیز کردن صفحه ال سی دی باید چه باید ها و نباید هایی رو رعایت کنه. نمایشگر های ال سی دی با توجه به نوع ساختاری و تکنولوژی که دارن، حساسیت بالایی هم دارن.

به طوری که کمترین و کوچیکترین بی احتیاطی حیات اونها رو به طور کل تهدید میکنه و همین بی احتیاطی کوچیک میتونه برای شما خیلی گرون تموم بشه. برای همین هم اگه حتی تصور میکنین که با نحوه تمیز کردن صفحه ال سی دی کاملا آشنایی دارین، باز هم ضرر نمیکنین که این مطلب رو تا انتها بخونین؛ ممکنه نکته ای رو که شما ازش بی اطلاعید، توی همین باید ها و نباید ها عنوان شده باشه و شما از هزینه های گزاف تعمیرات تخصصی تلویزیون سونی در امان بمونید.

تمیز کردن صفحه ال سی دی

صفحه ی ال سی دی رو چه طور تمیز کنم ؟

قبل از هر کاری برای تمیز کردن صفحه ال سی دی باید دستگاه رو کاملا از برق جدا کنین. یادتون باشه که شما نیازی به مواد شوینده و پاک کننده ندارین؛ حتی شیشه پاک کن. چون ال سی دی ها به صورت معمول با فناوری چندگانه و به صورت لایه ای ساخته و عرضه شدن. بنابراین یک مایع پاک کننده، به راحتی میتونه به سطوح مختلف مانیتور نفوذ کنه و نهایتا بخشی از تصویر رو هنگام پخش مخدوش کنه.

یادآوری می کنیم که شما به الکل و مواد حاوی الکل هم هیچ نیازی ندارین. چون این مدل از پاک کننده ها به مرور سطح نمایش رو کدر میکنن و در دراز مدت باعث مات شدن تصویر میشن. فراموش نکنین که تمیز کردن صفحه ال سی دی با استفاده از پارچه های ضخیم و حتی دستمال کاغذی هم میتونه مشکل ساز بشه. چون جنس خشن و ضخیم طراحی شده برای این دستمال ها، مناسب جذب چربی ها و مایعاته و برای پاک کردن گرد و غبار مناسب نیستن و باعث ایجاد خط و خش میشن.

نکات مهم برای تمیز کردن صفحه ال سی دی

  • تلویزیون رو از برق بکشید تا هیچ اتصالی به منبع برق نداشته باشه و کاملا هم سرد شده باشه.
  • برای تمیز کردن صفحه ال سی دی بهتره که گرد و غبار رو بدون تماس دست و با استفاده از یه اسپری هوا یا پنکه کوچک یا باد سرد سشوار پراکنده کنید.
  • بعد از پراکنده کردن گرد و غبار با استفاده از دستمال های مخصوص و نرمی که مخصوص سطوح شیشه و ال سی دی هستند، دستگاه رو پاک کنید. بد نیست بدونین که با استفاده از تکنولوژی مایکروفایبر، دستمال های مخصوصی تولید شدن که فرایند تمیز کردن صفحه ال سی دی رو راحت تر و البته مطمئن تر هم کردن. دستمال رو به صورت خشک روی سطوح و تنها در یک جهت و بدون هیچ فشاری بکشید.
  • اگه سطوح با استفاده از دستمال خشک و مخصوص به خوبی پاک نشدند، دستمال مایکروفایبر رو کمی مرطوب کنید. رطوبت دستمال باید خیلی خیلی کم باشه و به روشی که توضیح دادیم، دوباره دستگاه رو پاک کنین.
  • اگه در سطح ال سی دی موادی مثل مواد غذایی، آب میوه ها و حتی رنگ ریخته شده ، باید برای تمیز کردن صفحه ال سی دی از دستمال مایکروفایبر به همراه مواد دیگه ای استفاده کنین. میتونین دستمال رو به مخلوط آب و سرکه سفید خانگی آغشته کنید. میزان آب و سرکه باید یکسان باشه. با حرکات افقی یا عمودی و ثابت، دستمال رو بدون فشار روی سطوح بکشید.
  • برای تمیز کردن صفحه ال سی دی در بازار محلول های مخصوصی وجود دارن. این محلول ها معمولا توسط عینک فروش ها فروخته میشن. به طور کلی محلول پاک کننده شيشه عينک براي از بين بردن پاک کردن صفحات LCD مناسب هستند. البته باید همه اصولی رو که یادآوری کردیم رو رعایت کنین.
تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

نمایندگی تلویزیون سونی

نمایندگی تلویزیون سونی یه مرکز اختصاصیه که فقط تلویزیون های سونی رو حمایت میکنه. این نمایندگی در بخش فروش و تعمیرات خدمات خیلی زیادی رو برای کاربرای خودش در نظر گرفته. تلویزیون های سونی در انواع مدل های ال سی دی و ال ای دی و با تکنولوژی های مدرن و پیشرفته تولید میشن. اگه قصد خرید یه مدل از این تلویزیون ها رو دارین یا اگه تلویزیون سونی شما خراب شده و می خواین اون رو تعمیر کنین، پیشنهاد می کنیم که از نمایندگی تلویزیون سونی کمک بگیرین. همه این خدمات و سرویس ها تضمین شده هستن و با ضمانت نامه های معتبر ارائه میشن.

5/5(1 امتیاز)
اشتراک گذاری