اشتراک گذاری

تعمیر تیونر تلویزیون سونی

تعمیر تیونر تلویزیون سونی با توجه به ظرافت و حساسیت این قطعه توسط مجرب ترین تکنسین ها انجام می شود. همکاران ما در نمایندگی سونی مرکز سخت افزار ایران، با استفاده از ابزار و دستگاه های پیشرفته و با تکیه بر دانش فنی بالای خود، تخصصی ترین سطح تعمیرات تلویزیون را ارائه می دهند. تیونر قطعه ای کاربردی در تلویزیون است که خرابی آن می تواند منجر به بروز مشکلاتی در تصویر شود. به همین دلیل بررسی و ترمیم آن باید توسط تکنسین های مجرب تعمیرات تلویزیون انجام گردد.

علاوه بر اهمیت عملکردی، تیونر یکی از ظریف ترین قطعات تلویزیون است که برای ترمیم آن باید از دستگاه ها و ابزار آلات ویژه ای استفاده شود. در غیر این صورت ممکن است آسیب های این قطعه بیشتر شده و دیگر نتوان آن را تعمیر نمود.

 قطعه مورد بحث همچنین جزء قطعات و بخش های کمتر شناخته شده تلویزیون است؛ در این مطلب می توانید اطلاعات جامعی را در مورد عملکرد تیونر تلویزیون سونی و تعمیرات این قطعه به دست آورید. برای این منظور از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه نمایید.

تعمیر تیونر تلویزیون سونی

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : دلایل قطع صدای تلویزیون سونی چیست؟

تیونر تلویزیون سونی چه وظیفه ای دارد؟

همانطور که اشاره شد، تیونر تلویزیون سونی یکی از مهم ترین قطعات این دستگاه است. این قطعه فرکانس های مختلف را دریافت کرده و پس از انجام پردازش های لازم، آنها را به صدا و تصویر تبدیل می کند. در واقع تیونر در گیرنده های دیجیتال قرار دارد و تلویزیون هایی که به این گیرنده مجهز هستند، از تیونر به عنوان یک قطعه داخلی بهره می برند. 

تیونر یک فرکانس دلخواه را از میان بی نهایت امواج دریافتی توسط آنتن انتخاب می کند و آن را به فرکانس های ثابت آی اف صدا و تصویر تبدیل می نماید.به این ترتیب شما می توانید هریک از شبکه های مورد نظر خود را در تلویزیون تنظیم کرده و برنامه های آن را تماشا کنید. جالب است بدانید که قطعه مورد بحث از طریق کابل و مدار تطبیق امپدانس عمل می کند.

 در تلویزیون های دارای تیونر، ورودی آنتن مستقیما به این قطعه متصل شده و تیونر هم به صورت برد بر روی شاسی مادر قرار داده شده است. با توجه به پیچیدگی ساختار تیونر تلویزیون سونی، بهتر است که بررسی و تعمیر این قطعه توسط متخصصین مجرب انجام شود؛ متخصصن بخش تعمیرات سونی برای این منظور در خدمت شما هستند.

مشکلات رایج تیونر تلویزیون Sony

ظرافت بالای ساختاری تیونر تلویزیون سونی باعث شده که این قطعه حساسیت بالایی در مقابل مشکلات و خرابی های مختلف نشان دهد. یکی از مشکلات رایج تیونر، ضعیف شدن سیگنال ها است. در این حالت تصاویر دچار قطع و وصل شدن های پی در پی شده و صدا هم قطع و وصل می شود.

 البته این مشکل در صورتی به تیونر مرتبط است که آنتن و سیگنال ها سالم و بدون مشکل باشند. خرابی یکی از سه ترانزیستور MOSFET، دوآل گیت، آی سی TDA5331، آی سی SDA3202، فیلترهای جدا کننده سه باند و فیلتر میان گذر خروجی تیونر منجر به بروز مشکل و اختلال در عملکرد این قطعه می شود.

دیگر مشکل رایج در تیونر تلویزیون سونی ، قطع شدن کامل سیگنال ها است. در این صورت تصویر کاملا قطع شده و پیغام عدم دریافت سیگنال در صفحه تلویزیون سونی ظاهر می شود. قطعی تصویر نیز به دلیل وجود مشکلاتی در قطعات داخلی تیونر ایجاد می شود و برای رفع این مشکل، باید حتما از تعمیرکاران مجرب تلویزیون کمک بگیرید.

شرایط تعمیر تیونر تلویزیون سونی

تعمیرات تیونر تلویزیون سونی باید در محیطی حرفه ای و توسط تکنسین هایی مجرب و دارای تخصص انجام شود. تعمیرکار باید این قطعه و بخش های مختلف آن را به خوبی بشناسد و بتواند با ظرافت خاصی، مشکلات آن را برطرف نماید. بروز خطا در روند ترمیم این قطعه می تواند منجر به ایجاد مشکلات جبران ناپذیر در تلویزیون گردد.

همکاران ما در نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی ، ابتدا قطعاتی همچون ترانزیستوها، آی سی ها و فیلتر های آن را به دقت مورد بررسی قرار می دهند و سپس، روش مناسب برای تعمیر تیونر تلویزیون را انتخاب و اجرا می نمایند. به دلیل مهارت بالا و نیز تجربه این تکنسین ها، می توانید اطمینان داشته باشید که تیونر تلویزیون سونی شما در نهایت حرفه ای گری انجام شده و به این ترتیب، مشکلات تصویر و صدا برطرف می گردند.

اگر میخوایی با نحوه تعویض تیونر تلویزیون سونی 👉 آشنا بشی یه سر به اینجا بزن

تعمیرات تیونر تلویزیون سونی

نمایندگی مجاز سونی

نمایندگی مجاز سونی ، جزء تخصصی ترین مراکزی است که فروش و تعمیر انواع تولیدات این کمپانی را انجام می دهد. این مرکز با برخورداری از کادری مجرب، متعهد و حرفه ای، تلاش می کند کاربران را از تخصصی ترین سرویس ها بهره مند سازد. فروش لوازم خانگی، تلویزیون، لپ تاپ و … sony در این نمایندگی و به صورت قانونی و اورجینال انجام می شود. همچنین کاربران محترم این محصولات می توانند تخصصی ترین خدمات تعمیری را از تکنسین های مجرب در بخش تعمیرات سونی دریافت نمایند.

سطح حرفه ای گری در این مرکز به اندازه ای است که شما می توانید با اطمینان کامل، از سرویس های ارائه شده بهره مند گردید و بابت این خدمات، ضمانت نامه رسمی و معتبر دریافت نمایید. همکاران ما در نمایندگی مجاز سونی تلاش خود را می کنند تا با عمل به اصول و ارکان مشتری مداری، بستری مناسب برای ارائه نوین ترین راهکارهای فروش و تعمیرات به کاربران محترم فراهم نمایند.

4/5(2 امتیاز)
اشتراک گذاری