اشتراک گذاری

منتظر نسل بعدی تلویزیون های سونی باشید !

شاید اخیرا نام تلویزیون های 4k به گوشتون خورده باشه. تلویزیون هایی که هرچی بیشتر میگذره، با جزییات بیشتری از اون ها آشنا میشیم. اما فرق تلویزیون های 4k  با تولیزیون های دیگه چیه؟ یا چقدر از این تکنولوژی جذاب میدونیم؟ 

ابتدا باید بگیم اون چیزی که تحت اصطلاحاتی مانند SD، HD، FULL HD و … برای توصیف و تعریف مشخصات فنی تلویزیون‌ها گفته شده،  در واقع بیان‌کننده رزولوشن تصویر اون هاست که هر کدومشون جهش بزرگی در زمینه کیفیت تصویر نسبت به قبلی بوده.

رزولوشن در واقع ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین عامل برای تشخیص کیفیت تصویره و بیان‌کننده تعداد پیکسل‌های فعال در یک نمایشگر هم هست که این پیکسل ها در دو بعد افقی و عمودی نمایش داده می‌شن. پیکسل‌ها کوچک ‌ترین واحد یا المان قابل نمایش در نمایشگر هستن که در کنار هم قرار می‌گیرن تا تصویر کلی رو تشکیل بدن. اما 4k چطور؟

 لازمه بگیم که واژه 4k فقط مختص حوزه تلویزیون نیست و در بخش‌های دیگر فناوری مانند دوربین، موبایل هوشمند، تبلت، مانیتور و به طور کلی هر دستگاهی که به نوعی به صفحه نمایش ربط داره، پای این فناوری در میونه.

امروزه کمپانی بزرگی مثل سونی، به صورت جدی تری در تلاشه تا تلویزیون های مجهز به این تکنولوژی رو تو مدل های متنوع تر تولید کنه. اون میخواد که این فناوری رو گسترش بده. پس می تونید در  نسل بعدی تلویزیون های سونی منتظر این تکنولوژی باشید.

نسل بعدی تلویزیون های سونی باشید

از نسل بعدی تلویزیون های سونی چی میدونیم؟

در مورد نسل بعدی تلویزیون های سونی، باید براتون جالب باشه بدونید، تلویزیون اچ دی استاندارد رزولوشنی برابر با 1920 در 1080 پیکسل داره اما این عدد در یک تلویزیون 4K، به 4096 در 2160 پیکسل می‌رسه. یعنی این تلویزیون رزولوشنی 4 برابر تلویزیون‌های Full HD داره. پس میتونیم انتظار تلویزیون های بسیار با کیفیت تری رو داشته باشیم.

یکی از دلایلی که نام 4K برای این نوع تلویزیون انتخاب شده هم همینه چون وضوحی تقریباً 4 برابر نسبت به تلویزیون‌های FHD عرضه می‌کنه. تلویزیون های 4k  در حال حاضر به صورت محدود در بازار مشاهده میشن . این محصولات قیمت بسیار بالایی نسبت به سایر تلویزیون ها دارن. هرچند که سونی کاهش قیمت چشمگیری به این محصولات اعمال کرده اما همچنان خرید اون به آسونی نیست.

برای خرید تلویزیون 4k  کمی دست نگه دارید !

همونطور که گفتیم نسل بعدی تلویزیون های سونی شامل پیشرفت در تلویزیون های 4k  و تلویزیون ها ی Full HD  می شه،   تلویزیون های 4k جزو محصولات گرون قیمت هستن. در صورتی که، تلویزیون های فول اچ دی سونی با قیمت  کمتری به فروش میرسن.

به دلیل جدید بودن این فناوری، قیمت عرضه ی اون بسیار بالاست اما مطمئناً مثل تجربه اولین ماه‌های عرضه ی تلویزیون‌های فول اچ دی سونی ، در مدت کوتاهی شاهد افت قیمت خواهیم بود. اما بحث به قیمت خلاصه نمیشه.

میشه دلایل بیشتری آورد. مثلا این که بسیاری اعتقاد دارن مزایای این نوع تلویزیون به درک محدود انسان در جزئیات تصویر به آخر می‌رسه و با توجه به ابعاد منطقی تلویزیون و فاصله مخاطب از اون، به راحتی نمی‌شه تفاوت کیفیت این تلویزیون را با نسل‌های قدیمی‌تر مانند Full HD تشخیص داد.

هرچه فاصله ما از تلویزیون دورتر باشه تشخیص اون هم سخت‌تر میشه. به همین دلیل این تکنولوژی در تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و اسمارت‌فون‌ها محسوس‌تر است. 

چون چشمای شما به اون ها بسیار نزدیک‌ تره. به عنوان دلیل آخر هم میتونیم به این نکته ی مهم اشاره کنیم که محتوایی که از این تکنولوژی پشتیبانی کنه در کشورمون به صورت خیلی محدودی وجود داره. پس عملا میشه گفت کاربرای ایرانی از خیلی از آپشن های این تلویزیون نمیتونن استفاده کنن.

نمایندگی تلویزیون سونی

کاربران تلویزیون‌های سونی می‌توانن در صورت مشاهده هر  اشکال سخت افزاری و یا نرم افزاری در این دستگاه، به نمایندگی تلویزیون سونی مراجعه کرده و سرویس‌های تخصصی مورد نیاز را دریافت کنن. تعمیر تلویزیون سونی در این مرکز منطبق با استانداردهای جهانی و با استفاده از بروزترین ابزارآلات تخصصی تعمیر انجام می‌ شه.

مهندسان حاضر در نمایندگی سونی به دلیل حضور در دوره‌های تخصصی تعمیر، با ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلویزیون سونی و تکنولوژی‌های نوین به کار رفته در آن آشنایی دارن و توانایی این رو دارن که، همه ی اختلالات ایجاد شده در این دستگاه‌ را با جدیدترین متدهای روز دنیا تعمیر و رفع کنن.

یه سری از مشکلات رایج تلویزیون سونی که نمایندگی سونی اون ها رو برطرف می کنه عبارتند از : تعمیر مین برد تلویزیون سونی، تعمیر پنل تلویزیون سونی، تعمیر بک لایت تلویزیون سونی، تعمیر و تعویض فلت تلویزیون سونی، رفع مشکلات مربوط به آبخوردگی تلویزیون سونی، رفع مشکلات مربوط به خرابی تصویر تلویزیون، تعمیر پاور تلویزیون سونی، تعمیر داغ شدن تلویزیون سونی و …

اشتراک گذاری