اشتراک گذاری

موبایل رو تبدیل به مودم کنید

تا به حال براتون پیش اومده که بخواید موبایل تون رو به مودم تبدیل کنین و کاری کنین که بقیه هم از اینترنتش استفاده کنن؟ تبدیل موبایل به مودم یکی از قابلیت های جالب و کاربردی گوشی های هوشمنده که امکان استفاده از نت گوشی در سایر گوشی ها و تبلت ها و حتی لپ تاپ رو برای کاربرا فراهم میکنه.

انجام این کار زیاد سخت نیست و از طریق مراجعه به بخش تنظیمات دستگاه میشه گوشی رو به یک مودم وایرلس تبدیل کرد. اما خیلی از کاربرای موبایل سونی، با روش های انجام دادن این فرایند آشنا نیستن و به همین خاطر نمی تونن از مزایاش بهره مند بشن.

سونی زون امروز در مورد همین موضوع صحبت میکنه؛ با خوندن این مطلب یاد میگیرین که چطور گوشی خودتون رو تبدیل به مودم کنین و اینترنتش رو در اختیار بقیه قرار بدین. اگه تو طول اجرای مراحل با مشکلی مواجه شدین، می تونین راهنمایی های لازم رو از متخصصین تعمیرات موبایل نمایندگی رسمی سونی دریافت کنید. برای آشنایی با روش ها و مراحل تبدیل موبایل به مودم ، ما رو همراهی کنید.

تبدیل موبایل به مودم

نکاتی در مورد مودم کردن موبایل

قبل از شروع بحث اصلی، لازمه نکاتی رو در مورد مودم کردن موبایل سونی بهتون بگیم. اول اینکه برای تبدیل موبایل به مودم ، حتما باید اول GPRS دستگاه رو فعال کنید. طبیعتا بدون انجام این کار، شما اصلا اینترنتی روی گوشیتون ندارین که بخواین با کسی به اشتراک بذاریدش. برای این کار باید یه بسته اینترنت از اوپراتور مورد استفاده تون خریداری کنید و اونو فعال کنید.

نکته دیگه این که شما باید مشخص کنید قصد استفاده از اینترنت گوشی در کدوم دیوایس ها رو دارید؛ مثلا برای استفاده از نت گوشی توی لپ تاپ، باید گوشی سونی خودتون رو با کابل usb به سیستم متصل کنید. اما اگه می خواید گوشی دوستتون رو به اینترنت موبایل خودتون وصل کنید، نیازی به کابل و این دردسرا نیست.

نکته ی دیگه ای که برای تبدیل موبایل به مودم باید بهش توجه کنید، اینه که اگه لپ تاپ یا کامپیوتر مورد نظرتون نتونست گوشی sony رو شناسایی کنه، باید با استفاده از cd یا برنامه مرتبط، موبایل رو در سیستم تعریف کنید و بعدش مراحل مودم کردن رو انجام بدین.

مراحل تبدیل موبایل به مودم

با توجه به این که گوشی های سونی از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنن، برای مودم کردن اونها باید به شیوه ای که توضیح میدیم عمل کنید. برای این منظور، باید اول به بخش Settings یا تنظیمات برید و گزینه ی Wireless & Networks رو انتخاب کنید. حالا گزینه ی hotspot رو پیدا و اونو انتخاب کنید.

تبدیل موبایل به مودم

خب، توی این مرحله، باید یه نام کاربری و پسورد برای گوشی تون تعریف کنید و دسترسی به اینترنت موبایل سونی تون رو محدود کنید (وگرنه هرکسی میتونه از نت گوشیتون استفاده کنه و ممکنه اینترنتتون یه ساعته تموم بشه!) بعد از این کار، می توانید لپ تاپ، موبایل و یا تبلت رو به راحتی و با استفاده از پسوردی که مشخص کردین، به اینترنت وصل کنید. در واقع بعد از تبدیل موبایل به مودم، این دستگاه به عنوان یک Access point  شناخته میشه و می تونید از قابلیت های اون استفاده کنید.

تبدیل موبایل به مودم

سایر روش های مودم کردن موبایل

علاوه بر روشی که توضیح دادیم، روش های دیگه ای هم برای مودم کردن موبایل وجود داره. مثلا شما می تونید یکی از نرم افزارهای طراحی شده برای این کار رو دانلود و نصب کنید و با استفاده از اون، گوشی سونی تون رو به یه مودم وایرلس اونم از نوع همراه تبدیل کنید.

فقط فراموش نکنید که این برنامه ها ممکنه باگ داشته باشن و امنیت سیستم گوشی تون رو پایین بیارن. همکارای ما تو مرکز تعمیرات سونی توصیه می کنن که برای مودم کردن موبایل تون، تا حد امکان از روش های اصلی که در این مطلب توضیح دادیم استفاده کنید و از این مدل برنامه ها استفاده نکنید.

اما اگه علی رغم توضیحات ذکر شده، تمایل به استفاده از این نرم افزارها داشتید، حداقل اونا رو از سایت های معتبر دانلود کنید. اینطوری امنیت موبایل تون هم کمتر تو خطر میفته و احتمالا مشکلات کمتری براتون ایجاد میشه.

مودم کردن گوشی با بلوتوث

یه روش دیگه برای مودم کردن موبایل، استفاده از بلوتوثه. البته برای این روش، باید دستگاه مقصد (یعنی لپ تاپ، گوشی، تبلت یا تلویزیونی که میخواین به اینترنت گوشی وصل بشه) قابلیت اتصال بلوتوث داشته باشه. البته الان دیگه تقریبا همه دستگاه های هوشمند بلوتوث دارن!

مودم کردن گوشی موبایل با کابل USB

با استفاده از کابل یو اس بی هم میشه موبایل رو تبدیل به مودم کرد. این کار شبیه زمانیه که مودم وای فای رو با سیم به کامپیوتر وصل می کردیم؛ با این تفاوت که این بار، گوشی نقش مودم رو داره. این روش در شرایطی کاربرد داره که کامپیوتر یا گجت مقصد شما از قابلیت هایی مثل بلوتوث و وای فای پشتیبانی نکته و برای مودم کردن موبایل، راهی به جز استفاده از کابل وجود نداشته باشه.

نمایندگی مجاز سونی

نمایندگی مجاز سونی ، جزء تخصصی ترین مراکزی هست که فروش و تعمیر انواع تولیدات این کمپانی رو انجام میده. این مرکز با برخورداری از کادر فنی مجرب، متعهد و حرفه ای، تلاش میکنه کاربرا رو از تخصصی ترین سرویس ها بهره مند کنه.

فروش لوازم خانگی، تلویزیون، لپ تاپ و … sony توی این نمایندگی و به صورت قانونی و اورجینال انجام میشه. شما کاربرای عزیز می تونین تخصصی ترین خدمات تعمیری رو از تکنسین های مجرب در بخش تعمیرات سونی دریافت کنید.

سطح حرفه ای گری در این مرکز به اندازه ایه که شما می تونید با اطمینان کامل، از سرویس های ارائه شده بهره مند بشید و بابت این خدمات، ضمانت نامه رسمی و معتبر دریافت کنید. همکاران ما در نمایندگی مجاز سونی تلاش می کنن تا با عمل به اصول و ارکان مشتری مداری، زمینه رو برای ارائه ی نوین ترین راهکارهای فروش و تعمیرات به کاربران محترم فراهم کنن.

5/5(1 امتیاز)
اشتراک گذاری