اشتراک گذاری

تعمیر دوربین آبخورده سونی

تعمیر دوربین آبخورده سونی کار غیر ممکنی نبوده و در پاره ای از موارد، در صورتی که آبخوردگی دوربین سونی زیاد نباشد، می توان به تعمیر آن امید داشت. البته تعمیر دوربین آبخورده سونی یک فرآیند کاملا تخصصی بوده و بهتر است در صورتی که دوربین شما در مواجهه با رطوبت قرار گرفت، از تکنسین های ماهر و متخصص برای بررسی دستگاه و عیب یابی آن کمک بگیرید. در ادامه این مقاله به بررسی نکاتی پیرامون دوربین آبخورده می پردازیم. 

از آنجا که انجام برخی اقدامات موجب بیشتر شدن آسیب وارد شده به دوربین آبخورده می شود، آگاهی از این نکات اهمیت فراوانی دارد و می تواند موجب جلوگیری از پیشرفت آسیب وارده شده به دوربین شود. شما می توانید برای تعمیر دوربین آبخورده به صورت تخصصی، از تکنسین های مجرب نمایندگی سونی در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

تعمیر دوربین آبخورده سونی

آیا امکان تعمیر دوربین آبخورده سونی وجود دارد؟

دوربین ها دستگاه های بسیار حساسی و به ویژه در مقابل نفوذ رطوبت، آسیب پذیر هستند. اگرچه برخی مدل های مقاوم نسبت به رطوبت نیز وجود دارند، اما حقیقت امر این است که این مقاومت نیز محدود بوده و در نتیجه نمی توان گفت که این مدل ها در تمام شرایط آبخوردگی بدون آسیب باقی می مانند. 

از همین رو مراقبت از دوربین در برابر نفوذ رطوبت، یکی از ارکان اصلی نگهداری از دوربین های عکاسی و فیلم برداری است. یکی اصلی ترین سوالاتی که در هنگام مواجهه با آبخوردگی دوربین سونی پیش می آید، این است که آیا تعمیر دوربین آبخورده امکان پذیر است؟

در مورد تعمیر دوربین آبخورده سونی نمی توان یک نسخه واحد پیچید. در واقع این که آیا تعمیر دوربین امکان پذیر است یا خیر، به طور مستقیم بستگی به حجم آب و رطوبت وارد شده به دوربین دارد. در صورتی که حجم رطوبت کم باشد و قطعات تنها آسیب جزئی دیده باشند، می توان با استفاده از روش های تخصصی دوربین را تعمیر کرد؛ اما اگر حجم آب وارد شده به دوربین به حدی باشد که قطعات سوخته یا سولفاته شده باشند، عملا امکان تعمیر دوربین وجود نداشته و کاربر متحمل هزینه های گزاف خرید دوربین جدید خواهد شد.

شیوه تعمیر آبخوردگی دوربین سونی

تعمیر دوربین آبخورده سونی باید در مراکز تخصصی انجام شود. شیوه تعمیر آبخوردگی دوربین سونی در این مراکز بدین صورت است که ابتدا تکنسین با استفاده از ابزارآلات مخصوص اقدام به خشک کردن دوربین می کند. پس از خشک کردن کامل، دوربین باز می شود تا تمامی قطعات، اتصالات و مدارها به صورت کامل و دقیق بررسی شده و میزان آسیب دیدگی آنها مشخص شود.

 در صورتی که قطعات آسیب دیده قابل جایگزینی باشند، تکنسین آنها را با قطعات جدید جایگزین می کند. پس از آن نوبت به خشک کردن مدارها و شیارها می رسد. خشک کردن این بخش ها هم نیاز به ابزارآلات مخصوص دارد و صرفا باید به دست تکنسین های ماهر انجام شود. در آخرین مرحله باید باتری دوربین نیز بررسی شود و در صورت آسیب دیدگی با یک باتری جدید جایگزین گردد.

بایدها و نبایدها در هنگام آبخوردگی دوربین سونی

هنگامی که دوربین شما دچار آبخوردگی می شود، اقداماتی که در همان لحظات ابتدایی آبخوردگی انجام می دهید نقش حیاتی در سلامت دوربین دارند. انجام برخی اقدامات موجب جلوگیری از پیشروی آسیب دوربین شده و تعمیر دوربین آبخورده سونی را ساده تر می کنند. 

به عنوان مثال تکان ندادن دوربین باعث می شود که آب به دیگر بخش های دستگاه نفوذ نکرده و آسیب وارد شده پیشرفت نکند. در ادامه به بررسی مهم ترین بایدها و نبایدها در هنگام مواجهه با آبخوردگی دوربین می پردازیم:

  • مهم ترین اقدامی که در هنگام مواجهه با آبخوردگی دوربین سونی باید انجام دهید، این است که به هیچ عنوان دوربین آبخورده را روشن نکنید. روشن کردن دوربین، موجب برقراری اتصالات کوتاه در مدارهای دستگاه شده و آسیب وارد شده به آن را چند برابر می کند.
  • مورد بعدی که باید به شدت به آن دقت داشته باشید، این است که بلافاصله بعد از آبخوردگی دوربین، باتری آن را خارج کنید.
  • خارج کردن کارت حافظه نیز سومین اقدامی است که باید انجام شود. کارت حافظه را پس از بیرون آوردن با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز خشک کرده و در یک مکان امن قرار دهید.
  • پس از کارت حافظه، نوبت به لنز دوربین سونی می رسد. لنز را به آهستگی از دوربین جدا کرده و در یک محل ایمن در معرض هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.
  • پس از آن بهتر است با استفاده از یک دستمال تمیز و نرم، بدنه دوربین را به آهستگی و بدون تکان های شدید خشک کنید.
  • در آخرین مرحله نیز برای تعمیر دوربین آبخورده سونی، دستگاه را به یک مرکز تخصصی تعمیرات دوربین برده و از تکنسین ها درخواست کنید که دوربین را بررسی کرده و در صورت امکان، آسیب دیدگی های آن را تعمیر کنند.
5/5(1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید