اشتراک گذاری

روش صحیح نگهداری از تلویزیون

 برای محافظت و نگهداری از تلویزیون نکاتی بسیار ابتدایی وجود دارد که در صورت رعایت آن‌ها، می‌توانید عمر مفید تلویزیون خود را افزایش ببخشید.

مواظبت و نگهداری از تلویزیون می‌تواند هزینه‌ی تعمیر و تعویض قطعات آن را پایین بیاورد و از آن مهم‌تر، عمر تلویزیون شما را نیز طولانی‌تر کند. بسیاری از مواقع ساده‌ترین موارد مثل خاموش کردن تلویزیون پیش از خواب را فراموش می‌کنیم. گاهی اوقات، ولتاژ در منبع تغذیه شما کنترل نشده است و این باعث افزایش نوسانات برقی شده و در نتیجه مدارهای داخلی تلویزیون را تخریب می‌کند. بزرگ‌ترین دشمن هر وسیله‌ی الکترونیکی هم گرد و خاک است که مدار کوتاه ایجاد می‌کند و به تلویزیون سونی شما آسیب می‌زند.

9 نکته برای مواظبت و نگهداری از تلویزیون

ما در این مقاله از نمایندگی سونی قصد داریم به بررسی 9 نکته بپردازیم که می‌تواند به مواظبت و نگهداری از تلویزیون ال ای دی و تلویزیون ال سی دی شما کمک کند. رعایت این نکات هرچند ساده به نظر می‌رسد، اما تأثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش عمر دستگاه و البته کمتر نیاز پیدا کردن به تعمیر آن خواهد داشت.

نگهداری از تلویزیون

نگهداری از تلویزیون با خاموش کردن مرتب آن

عمر مفید هر تلویزیون از جمله تلویزیون های سونی چیزی در حدود 65 هزار ساعت است. این مدت زمان کمی نیست، اما اگر تلویزیون بدون توقف در منزل شما روشن باشد و هیچگاه با خاموش کردن به آن استراحت ندهید، خیلی زود این زمان به اتمام می رسد و ممکن است طی 2 سال یا کمتر از آن تلویزیون شما به تعمیر نیاز پیدا کند. برای آنکه با این مشکل مواجه نشوید، کافیست هر زمانی که به تلویزیون خود نیاز ندارید، آن را خاموش کنید. این یکی از اولین و ساده‌ترین اصول نگهداری از تلویزیون است.

 از تنظیم کننده ولتاژ یا محافظ جریان استفاده کنید

شما همچنین برای نگهداری از تلویزیون خود باید مراقب نوسانات ولتاژ برق نیز باشید. آن‌ها می‌توانند تا حدی به دستگاه شما آسیب برسانند. به طور کلی نوسان ولتاژ زمانی رخ می‌دهد که برق می‌رود و به یکباره برمی‌گردد. نوسانات برق ممکن است در هنگام فعالیت مداوم منبع تغذیه یا در هنگام رعد و برق نیز وجود داشته باشند. استفاده از یک تنظیم کننده ولتاژ می‌تواند از تلویزیون و سایر تجهیزات الکترونیکی شما مانند تهویه هوا، یخچال، ماشین لباسشویی و مایکروویو مراقبت کند. شما می‌توانید یک محافظ برق تهیه کنید که یک تنظیم کننده ولتاژ نیز روی آن به کار رفته است.

روشنایی بهینه تصویر

تنظیم روشنایی در بالاترین حد خود در تمام مدت، می‌تواند باعث کاهش عمر مفید تلویزیون شما شود. روشنایی زیاد تلویزیون به خصوص در طول شب، حتی باعث آسیب رساندن به چشم‌های شما نیز می‌شود. بنابراین یکی از بهترین راه‌ها برای نگهداری از تلویزیون سونی تنظیم بهینه روشنایی صفحه بسته به ساعت روز است.

استفاده مناسب از کنتراست

استفاده از سطوح بالای کنتراست می‌تواند طول عمر مفید تلویزیون شما را بکاهد. کیفیت تصویر به مرور سال‌های استفاده کاهش پیدا می‌کند و پردازنده‌ی داخلی تلویزیون نیز باید توان بیشتری را برای پردازش تصویر به کار بگیرد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای محافظت و نگهداری از تلویزیون خود از کنتراست متغیر در ساعات مختلف روز استفاده کنید.

تلویزیون هم به نفس کشیدن نیاز دارد

تلویزیون ال ای دی یا ال سی دی شما به فضای مناسبی برای تهویه هوا نیاز دارد. تلویزیون‌ها معمولاً به خاطر مقدار برق مصرفی بالایی که دارند، گرمای زیادی ایجاد می‌کنند. بنابراین بهتر است از تلویزیون خود در یک محیط باز بدون هرگونه رطوبت استفاده کنید تا در هنگام خاموش بودن کمی جریان هوا به طرف آن نیز برود و خنک شود. در این صورت، حتی وقتی از آن استفاده می‌کنید نیز مدار داخلی بیش از حد گرم نمی‌شود و در نتیجه طول عمر دستگاه شما با همین روش محافظتی و نگهداری از تلویزیون افزایش پیدا می‌کند.

اشیاء نوک تیز را از آن دور نگه دارید

اشیاء نوک تیز می‌تواند به نمایشگر تلویزیون شما آسیب بزند و با توجه به ضخامت کم پنل‌های تلویزیون‌های مدرن، شاید این خسارت جبران نا‌پذیر باشد. تا حد ممکن تلویزیون خود را از اشیاء نوک تیز دور نگه دارید.

همیشه تلویزیون خود را تمیز کنید

توصیه می‌کنیم برای محافظت و نگهداری از تلویزیون خود به طور مرتب آن را تمیز کنید. گاهی اوقات گرد و خاک روی صفحه باعث مختل شدن دید می‌شود. هرگز از آب برای شستن صفحه استفاده نکنید. پاک کننده‌های ضد الکتریسیته ساکن مناسب تمیز کردن تلویزیون هستند.

گرد و خاک را دور کنید

همانطور که در بالاتر نیز گفتیم، گرد و خاک دشمن سلامتی تلویزیون شما است. و آن نه تنها روی صفحه می‌نشیند، بلکه به داخل تلویزیون نیز می‌رود. گرد و خاک می‌تواند باعث کند شدن پاسخ‌گویی تلویزیون شما شود. شما می‌توانید برای بردن گرد و خاک لوازم الکترونیکی خود در منزل از اسپری هوای خالص نیز استفاده کنید.

دمای محیط را کنترل کنید

دمای خنک باعث ایجاد تراکم می‌شود و می‌تواند به بخش‌های حیاتی تلویزیون شما نفوذ کند. پس توصیه می‌کنیم تلویزیون خود را در محیطی خیلی سرد استفاده نکنید. دمای بیش از حد گرم نیز می‌تواند باعث داغ شدن تلویزیون شما و در نتیجه کاهش عمر مفید آن شود.

منبع: www.urbancompany.com

3 نکته مهم در مراقبت و نگهداری از تلویزیون

3 نکته ضروری و مهم برای مراقبت از تلویزیون وجود دارد که شامل موارد زیر می شود :

1. تلویزیون خود را به طور مرتب خاموش کنید :

چرخه عمر یک تلویزیون حدود شصت و پنج هزار ساعت است. با این حال، اگر هنگام استفاده از تلویزیون لحظه ای بخوابید و مداوم روشن باشد در نتیجه طول عمر آن کاهش می یابد. می‌توانید از استفاده طولانی‌تر از تلویزیون خودداری کنید زیرا تلویزیونی که مدت زمان بیشتری نسبت به بقیه دستگاه ها روشن می‌مانند دچار سوختگی می‌شوند.

2. از یک تنظیم کننده ولتاژ یا یک محافظ ولتاژ استفاده کنید :

همچنین باید مراقب افزایش شدید ولتاژ باشید. این موارد تا حد زیادی به تلویزیون شما آسیب می زند.

3. از دمای پایین دوری کنید :

دمای سرد باعث ایجاد تراکم می شود و می تواند به سایر قسمت های حیاتی داخل تلویزیون شما نفوذ کند. بنابراین، توصیه می شود تلویزیون خود را در دمای انجماد و یا خیلی سرد روشن نکنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید