اشتراک گذاری

تعمیر ویبره تبلت سونی

صدای مداوم اعلان های تبلت برای بسیاری از کاربران آزار دهنده بوده و آنها ترجیح می دهند تبلت خود را روی حالت بی صدا بگذارند تا صدای هشدارها مزاحمتی برای خود فرد و دیگران ایجاد نکند. ویبره به کاربر کمک می کند تا در عین حال که از اعلان ها با خبر می شود، مزاحمتی نیز برای دیگران ایجاد نکند. 

برخی افراد نیز از هر دو قابلیت صدای هشدار و ویبره به صورت همزمان استفاده می کنند تا در صورتی که در محیط های پر سر و صدا قرار گرفتند از طریق حس کردن ویبره تبلت متوجه اعلان زنگ یا دریافت پیغام های مختلف شوند. 

در مواردی ممکن است این قابلیت دچار ایراد شود و کاربر را به صرافت تعمیر ویبره تبلت سونی بیاندازد. اما این که برای تعمیر ویبره تبلت سونی چه باید کرد، یا این که چه عواملی موجب به وجود آمدن مشکل در این بخش می شوند، یا حتی تعمیر ویبره تبلت sony چقدر هزینه دارد، سوالاتی هستند که ممکن است برای کاربر ایجاد شود. 

در این مقاله سعی شده تا به تمامی این سوالات پاسخ داده شود. ضمن این که شما می توانید برای عیب یابی، ترمیم و یا تعویض این قطعه از تیم تعمیرات تبلت نمایندگی سونی در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

تعمیر ویبره تبلت سونی

اولین مرحله در تعمیر ویبره تبلت سونی

برای برطرف کردن مشکل ویبره تبلت سونی ابتدا باید دستگاه را بررسی کرده و به صورت کاملا دقیق و اصولی آن را عیب یابی کنید. در صورتی که متوجه خرابی ویبره تبلت سونی شدید در اولین مرحله باید به تنظیمات دستگاه مراجعه کرده و مطمئن شوید که ویبره تبلت غیرفعال نیست. این کار بسیار ساده بوده و انجام آن توسط خود کاربر نیز امکان پذیر است. 

در قدم بعدی برای تعمیر ویبره تبلت سونی باید حافظه کش تبلت را تخلیه کنید. قبل از پاک کردن حافظه کش بهتر است یک مرتبه تبلت را خاموش و روشن نمایید. برای پاک کردن حافظه کش باید دکمه های پاور، home و دکمه تنظیم صدا را به صورت همزمان فشار دهید. 

پس از آن در مرحله بعدی باید از روی منویی که روی صفحه نمایش داده شده گزینه مربوط به پاک کردن حافظه کش را انتخاب نمایید. در نهایت در آخرین مرحله برای رفع مشکل ویبره تبلت سونی باید گزینه ریبوت را انتخاب کرده و صبر کنید تا دستگاه روشن شود. حال مجددا ویبره تبلت را چک کنید و در صورتی که کماکان مشکل برقرار باشد اقدامات ثانویه را انجام دهید.

👈 حتما بخوانید: رفع مشکل داغ شدن تبلت سونی 👉

اقدامات ثانویه در تعمیر ویبره تبلت sony

در مواردی ممکن است مشکل ویبره تبلت سونی پیچیده تر از مباحث گفته شده در پاراگراف قبل باشد و با راهکارهای اولیه حل نشود. در چنین مواردی برای تعمیر ویبره تبلت سونی باید به سراغ به روز رسانی تبلت بروید. 

گاهی خرابی ویبره تبلت سونی ناشی از ناهماهنگی های نرم افزاری حاصل از آپدیت نبودن سیستم عامل تبلت بوده و با به روز رسانی مشکل حل می شود. در قدم بعدی اگر اختلال عملکرد ویبره تبلت پس از به روز رسانی سیستم عامل کماکان برقرار بود می توانید تبلت را ریست فکتوری کنید. ریست فکتوری تبلت سونی موجب می شود که تمامی تنظیمات دستگاه به زمان کارخانه بازگشته و باگ های نرم افزاری موجود روی سیستم از بین برود. 

اگر قصد ریست فکتوری تبلت خود را دارید باید توجه داشته باشید که ریست فکتوری موجب می شود تمامی اطلاعات روی تبلت پاک شود، بنابراین پیش از هر گونه اقدامی جهت ریست فکتوری باید از اطلاعات مورد نیاز خود اعم از مخاطبین، عکس ها و ویدیوها پشتیبان گیری نمایید.

دلایل خرابی ویبره تبلت سونی

عواملی که موجب خرابی ویبره تبلت سونی می شوند به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می شوند. از جمله مهم ترین عوامل نرم افزاری می توان به آپدیت نبودن سیستم عامل تبلت، بهم خوردن تنظیمات، ایراد در حافظه کش و دیگر موارد اشاره کرد. اما بروز خرابی در سخت افزارهایی که به ویبره مربوط هستند نیز می تواند موجب نیاز به تعمیر ویبره تبلت سونی شود. 

اصلی ترین عامل تهدید کننده سلامت سخت افزار تبلت سونی آب خوردگی تبلت یا وارد شدن ضربه به آن است. قطعات موجود در تبلت بسیار حساس بوده و حتی در حضور قطرات ریز و ناچیز آب نیز عملکردشان با اختلال مواجه می شود. از همین رو نگهداری صحیح و اصولی نقشی بسیار حیاتی در به تاخیر انداختن تعمیر ویبره تبلت sony دارد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید