اشتراک گذاری

روش های بروزرسانی و آپدیت گوشی های سونی

آپدیت گوشی سونی عموما موجب می شود که باگ ها و اختلالات نرم افزاری از بین رفته، نیاز به تعمیر گوشی سونی کمتر شده و در عین حال، عملکرد کلی گوشی تلفن همراه نیز بهبود پیدا کند. شرکت سونی در فواصل مختلف نسخه های جدیدی از آپدیت موبایل سونی ارائه می کند و به کاربران این گوشی ها نیز پیشنهاد می دهد که با توجه به مشخصات فنی گوشی خود از آخرین آپدیت سازگار با آن استفاده نمایند. معمولا ارائه یک آپدیت جدید برای ارتقا اندروید گوشی سونی به صورت اعلان بروزرسانی گوشی سونی در نمایشگر به نمایش در می آید. اما در برخی مواقع نیز ممکن است این اتفاق رخ نداده و نیاز به آپدیت گوشی sony به صورت دستی باشد. 

حتما بخوانید: مشکل روشن نشدن گوشی SONY 

در این مقاله قصد داریم روش های مختلف بروزرسانی موبایل سونی را به شما آموزش دهیم. اگر در هر یک از مراحل ذکر شده با مشکل مواجه شدید، نگران نباشید. زیرا فاصله شما تا ماهرترین تکنسین های تعمیرات موبایل در مرکز سخت افزار ایران، تنها یک تماس تلفنی است.

بروزرسانی و آپدیت گوشی های سونی

نکات مهم در هنگام آپدیت گوشی سونی

پیش از هر گونه اقدام جهت بروزرسانی گوشی سونی، باید یک سری پیش شرط های لازم برای این کار را چک کرده و از صحت آنها اطمینان حاصل کنید. مهم ترین موردی که باید بررسی نمایید، ظرفیت باقی مانده در حافظه است. همان طور که می دانید، آپدیت گوشی سونی شامل یک سری فایل ها و اطلاعاتی می شود که به صورت داده بر روی حافظه ذخیره شده و فضایی از آن را اشغال می کنند.

حتما بخوانید: چرا گوشی سونی دانلود نمی کند؟ 

از همین رو در صورتی که ظرفیت باقیمانده حافظه برای به روز رسانی گوشی کافی نباشد ( کمتر از 500 مگابایت) فرآیند آپدیت شدن با اختلال مواجه شده و در میانه راه قطع می شود. مورد بعدی که باید نسبت به آن دقت کافی داشته باشید این است که اگر دستگاه شما چند کاربره است، برای انجام به روز رسانی باید به عنوان کاربر اصلی به سیستم وارد شوید و در نهایت مراحل بعدی را طی کنید. مورد آخر در این باره نیز اتصال به اینترنت است. فایل های آپدیت معمولا حجیم بوده و برای دانلود نیاز به اینترنت وای فای پر قدرت و بدون قطعی دارند.

مراحل بروزرسانی گوشی سونی به صورت اتوماتیک

آپدیت گوشی سونی به صورت اتوماتیک یکی از راهکارهای بسیار ساده برای ارتقا سیستم عامل این دستگاه است و برای کاربرانی که حوصله سر و کله زدن و گشتن سایت و طی کردن مراحل مختلف را ندارند، بهترین گزینه است. در بسیاری موارد، اطلاعات مربوط به نسخه های جدید ارتقا اندروید گوشی سونی به صورت اعلان نمایش داده می شود. در این صورت ضمن اطمینان از اتصال درست و بی عیب اینترنت پر سرعت، به ترتیب زیر عمل کنید:

  • ابتدا لازم است از صفحه اصلی دستگاه خود به بخش تنظیمات یا همان settings  وارد شوید.
  • در مرحله بعدی باید به قسمت درباره تلفن که در منوی انگلیسی به صورت about phone نمایش داده می شود بروید.
  • حال در بخش system update یا به روز رسانی نرم افزار را پیدا کرده و آن را باز کنید.
  • در این بخش از آپدیت گوشی سونی اگر به روز رسانی برای گوشی شما ارائه شده باشد، به راحتی می توانید آن را انتخاب کرده و صبر کنید تا مراحل دانلود به اتمام برسند.
  • پس از اتمام دانلود فایل، کافی است طبق دستورالعمل عمل کرده و مراحل نصب را ادامه دهید.
مراحل بروزرسانی گوشی سونی

آموزش به روز رسانی گوشی سونی از طریق کامپیوتر

با وجود آن که بروزرسانی گوشی سونی به صورت خودکار ساده ترین روش است، اما نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که معمولا آپدیت های ارائه شده برای گوشی با تاخیر بسیار زیادی نمایش داده می شوند و می توان گفت کاربرانی که به این طریق اقدام به آپدیت گوشی سونی می کنند، به نوعی آخرین افرادی هستند که از عرضه این آپدیت با خبر می شوند. 

حتما بخوانید: آموزش بالا بردن سرعت موبایل سونی

بنابراین اگر شما علاقه دارید که جزو اولین نفراتی باشید که از عرضه جدیدترین آپدیت موبایل خود با خبر می شوید، بهتر است روش های دیگر بروزرسانی را امتحان کنید. یکی از این روش ها آپدیت گوشی با استفاده از کامپیوتر است. برای اجرای این روش باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. برای این کار ابتدا به یک نرم افزار واسطه نیاز دارید که بتوانید از طریق آن آپدیت جدید را روی گوشی خود نصب کنید. این نرم افزار واسطه برای کاربرانی که از لپ تاپ های ویندوزی استفاده می کنند Sony PC Comparison و برای کاربرانی که از لپ تاپ های اپل استفاده می کنند Sony bridge for Mac نام دارد.
  2. در مرحله بعدی از ارتقا اندروید گوشی سونی لازم است که برنامه رابط را اجرا کرده و گوشی خود را با استفاده از یک کابل یو اس بی مناسب به لپ تاپ وصل نمایید.
  3. حال برای بروزرسانی گوشی سونی، تنها کافی است دستورالعملی که برای شما نمایش داده می شود را به دقت و به ترتیب طی کنید تا گوشی توسط لپ تاپ شناسایی شود.
  4. در نهایت پس از شناسایی گوشی در لپ تاپ، اگر آپدیت جدیدی برای گوشی شما ارائه شده باشد پنجره ای با همین مضمون برایتان به نمایش در می آید و به راحتی می توانید با کمک دستورالعمل های راهنما به آپدیت گوشی سونی خود بپردازید.
5/5(2 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید