اشتراک گذاری

تعمیر اسپیکر موبایل سونی

اگه دنبال این هستین که تعمیر اسپیکر موبایل سونی تون به بهترین کیفیت ممکن انجام بشه، باید حتما توی انتخاب مرکز تعمیرات موبایل سونی دقت زیادی داشته باشین. برای تعمیر این قطعه تعمیرکار هم به اطلاعات زیادی نیاز داره و هم نیازمند ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته ست. به طور کلی دو نوع صدای خروجی در اسپیکر موبایل سونی وجود داره؛ یکی کپسول گوشیه که صدای مخاطب رو در اسپیکر در هنگام مکالمه پخش میکنه و دیگری بلندگو یا اسپیکره که صدای موزیک و زنگ تماس رو پخش میکنه. دلایل نرم افزاری و سخت افزاری هر دو در مشکلات اسپیکر موبایل سونی دخیل هستن.

پس باید تعمیرکار قبل از هر کاری عیب یابی دقیقی از دستگاه انجام بده و بعد مسیر تعمیر رو انتخاب و اجرا کنه. برای تعمیر اسپیکر موبایل سونی  در نمایندگی مجاز سونی در گام اول اصول پایه ای چک میشه. عمدتا مشکلات مربوط به اسپیکر ریشه نرم افزاری دارن و به دلیل سهل انگاری کاربر اتفاق میوفتن. در مواردی هم ممکنه بخش سخت افزاری تلفن همراه سونی در قسمت اسپیکر دچار اختلالات و خرابی هایی بشه که منجر به عدم کارایی این قطعه میشه.

تعمیر اسپیکر موبایل سونی

قبل از تعمیر اسپیکر موبایل سونی به این نکات توجه کنین

اگر صدای خروجی از اسپیکر ضعیف شده باشه، لازمه قبل از هر کاری میزان صدا رو از طریق نرم افزار گوشی بررسی کنین. پس با یکی از دوستان و آشنایانتون تماس بگیرین و همزمان به وسیله ولوم گوشی صدا رو زیاد کنین. به این ترتیب متوجه صدای کم یا عادی بلندگوی موبایل سونی میشین.

یکی از علت های شایع ضعیفی صدا در اسپیکر های موبایل ها جرم گرفتن حفره قابه ؛ حفره های خروجی صدا به راحتی جرم میگیرن و باعث ضعیف شدن پخش صدا میشن. انباشته شدن گرد و خاک و مواردی از این قبیل از انتشار امواج صوتی جلوگیری میکنن. پس حتما قبل از هر کاری برای تعمیر اسپیکر موبایل سونی، جرم های داخل حفره های خروجی صدا رو تمیز کنین.

این کار را با دقت و با احتیاط انجام بدین تا توری حفره ها پاره نشن، چون در زیر این توری، اسپیکر گوشی قرار گرفته و بی احتیاطی در تمیز کردن این بخش باعث صدمه و آسیب های سخت افزاری جدی میشه.

راه حل های نرم افزاری برای تعمیر اسپیکر موبایل سونی

اگه از نبود مشکلات سخت افزاری در اسپیکر موبایل سونی مطمئن هستین، این راه حل های نرم افزاری برای تعمیر اسپیکر موبایل سونی موثر هستن.

بررسی اتصال انواع گجت ها به گوشی

باید با دقت بررسی کنین که مثلا اتصال گجت دیگه ای به گوشی باعث ایجاد اختلال توی اسپیکر موبای سونی شما نشده باشه. گجت هایی مثل بلوتوث هندزفری یا هدست بلوتوث؛  این گجت ها می تونن بین وضعیت خروجی صدا در گوشی اختلال ایجاد کنن. حتی همگام سازی با انواع گجت ها میتونه عامل اختلال در اسپیکر موبایل سونی باشه.

استفاده از فورس ریستارت

یکی دیگه از راه حل های نرم افزاری برای تعمیر اسپیکر موبایل سونی استفاده کردن از قابلیت فورس ریستارت است. برای این کار دکمه پاور (Power) و دکمه کاهش صدا (Volume Down) را به طور همزمان برای مدت زمانی در حدود 5 ثانیه نگه دارید تا دستگاه فورس ریستارت بشه.

سراغ فکتوری ریست برین

هر چند با اعمال این روش از راه حل های نرم افزاری برای تعمیر اسپیکر موبایل سونی تمام اطلاعات ذخیره شده در گوشی از بین میره، اما به شرط نبود مشکلات سخت افزاری که قبلا به اونا اشاره کردیم، این روش میتونه مشکل رو حل کنه.

برای فکتوری ریست کردن دستگاهتون وارد منوی تنظیمات یا همون Setting موبایل سونی بشین. گزینه Backup & Reset رو انتخاب کنین. حالا گزینه Factory Reset  رو انتخاب و با انجام اون موافقت کنین. کمی صبر کنین تا دستگاه عملیات مربوطه رو انجام بده.

سرویس های نمایندگی موبایل سونی رو تجربه کنین

در نمایندگی موبایل سونی سرویس های فراوانی در زمینه فروش، پس از فروش و تعمیرات موبایل فراهمه. این نمایندگی با همکاری مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده و بهترین و با کیفیت ترین خدمات و سرویس ها رو برای کاربران خودش تدارک دیده تا بتونه نیاز های مختلف اونا رو در زمینه های مختلف برطرف کنه. همه خدمات و سرویس های نمایندگی موبایل سونی با ضمانت نامه های معتبر و کتبیه. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرین.

5/5(1 امتیاز)
اشتراک گذاری