اشتراک گذاری

بازیابی اطلاعات لپ تاپ بدون نرم افزار

لپ تاپ ها این روزها یجور منبع اطلاعات هم هستن و کاربرا حجم قابل توجهی از اطلاعات شخصی شون رو اونجا ذخیره میکنن. در واقع هارد لپ تاپ پره از عکس و موزیک و فیلم و فایل های مختلف که به احتمال زیاد، هیچ نسخه ی دیگه ای هم ازشون وجود نداره. حالا گاهی این اطلاعات فرمت میشن و نیاز به ریکاوری و بازیابی دارن.

خیلی از مراکز تعمیراتی، در این شرایط یه پولی از شما میگیرن و با استفاده از یه سری برنامه و نرم افزار، بخشی از اطلاعات رو بازیابی میکنن. این اتفاق در شرایطی میفته که همه ی اطلاعات قابل ریکاوری نیستن و استفاده از نرم افزار، باعث میشه بقیه ی فایل ها برای همیشه حذف بشن. از طرفی این مدل برنامه ها ممکنه به لپ تاپ sony شما آسیب هم بزنن.

در نتیجه، تکنسین های تعمیر لپ تاپ نمایندگی سونی، برای ریکاوری این دستگاه، از روش های دیگه ای به جز نرم افزار استفاده میکنن. توی این مقاله می خوایم در مورد روش های ریکاوری لپ تاپ بدون نرم افزار باهاتون صحبت کنیم. با یاد گرفتن این روش ها و ترفندها، دیگه نیازی به استفاده از برنامه های جانبی ریکاوری ندارین و میتونین با ضریب اطمینان بیشتری، اطلاعات فرمت شده رو بازیابی کنین.

ریکاوری لپ تاپ بدون نرم افزار

مشکلات نرم افزارهای بازیابی اطلاعات

تعداد بی شماری نرم افزار و برنامه بری بازیابی اطلاعات لپ تاپ و دیوایس های مختلف طراحی و ارائه شدن که در مواقع لزوم، می تونن موثر باشن و اطلاعات حذف شده ی سیستم رو ریکاوری کنن. این نرم افزار ها معمولا جوری طراحی شدن که به راحتی میشه باهاشون کار کرد.

در کنار ویژگی های مثبت، این برنامه ها یه سری ایراد ها و مشکلاتی هم دارن که باید بهشون توجه بشه. مثلا این که معمولا استفاده از این برنامه ها باعث میشه شما فقط به حجم محدودی از فایل های مورد نظرتون دسترسی داشته باشین و عموما باقی اطلاعات دیگه قابل بازیابی نیستن.

مثلا ممکنه برنامه ای که ازش استفاده می کنید، یه سری باگ و مشکل داخلی داشته باشه و در نهایت، مشکلات و ایراد های نرم افزاری ریز و درشتی رو در لپ تاپ سونی شما به وجود بیاره. برای جلوگیری از این جور دردسرها، بهتره که با روش های ریکاوری لپ تاپ بدون نرم افزار آشنا بشین تا بتونین با خیال راحت این کارو انجام بدین. در ادامه، کاربردی ترین روش های این حوزه رو بهتون معرفی می کنیم.

استفاده از قابلیت Previous Version

خب، مراحلی که در بخش قبلی ذکر کردیم، قابلیت Previous Version رو فعال میکنه. برای استفاده از این قابلیت واسه ریکاوری لپ تاپ sony ، باید یکی از دو گزینه ی اول رو به دلخواه انتخاب کنید و بعد، از قسمت Disk Space Usage یک مقدار دلخواه از هارد درایو خودتون رو به این قابلیت اختصاص بدین.

هر چقدر که این فضا بیشتر باشه، مدت زمان نگهداری ورژن های قبلی فایل و پوشه روی ویندوز هم بیشتر میشه. برای استفاده از این قابلیت کاربردی، روی فایل یا پوشه ی مورد نظرتون راست کلیک کنین و گزینه ی Restore previous version  رو انتخاب کنین.

ریکاوری لپ تاپ بدون نرم افزار

 پنجره ای باز میشه که نسخه ی قبلی یک فایل و پوشه در طول هفته، ماه و یا سال گذشته رو به نمایش در میاره.

ریکاوری لپ تاپ بدون نرم افزار

حالا شما می تونین خیلی راحت نسخه ی مورد نظرتون رو انتخاب کنید و بعد از طریق گزینه های  Open،Copy  و یا Restore ، اونو بازیابی کنین. اگه در طول اجرای هر کدوم از مراحل ذکر شده برای ریکاوری لپ تاپ بدون نرم افزار دچار مشکل شدین، میتونین راهنمایی های لازم رو از مهندسین نرم افزار نمایندگی تعمیرات سونی مرکز سخت افزار ایران دریافت کنین.

همین حالا گوشی و بردار و برای دریافت خدمات تعمیر لپ تاپ سونی با ما در ارتباط باش 😉

ریکاوری لپ تاپ بدون نرم افزار با Previous Version

یکی از روش های بازیابی اطلاعات لپ تاپ سونی بدون نرم افزار ، استفاده از قابلیت Previous Version هست. این قابلیت در ویندوز 7 به طور پیش فرض فقط روی درایو C فعال هست و شما فقط میتونید به نسخه های قبلی فایل و پوشه این درایو دسترسی پیدا کنید.

با فعال کردن اون برای بقیه ی درایوها، میتونین اطلاعات اونها رو هم به راحتی بازیابی کنین. برای فعال کردن این آپشن، باید مسیر Control Panel > System and Security > System رو دنبال کنید. بعدش باید در سمت چپ پنجره ای که ظاهر شده، روی گزینه System protection کلیک کنید. حالا تو تب System protection  و در قسمت protection setting ، درایو مورد نظرتون رو انتخاب کنین و دکمه ی  Configure رو بزنین.

ریکاوری لپ تاپ بدون نرم افزار

خب، حالا توی این پنجره، گزینه ی اول “Restore system settings and previous version of files”  رو انتخاب کنید و به این ترتیب، علاوه بر فعال کردن قابلیت Previous Version برای یک فایل، قابلیت Restore تنظیمات این درایو توسط System Restore ویندوز رو هم فعال کنید. به این ترتیب، ریکاوری لپ تاپ بدون استفاده از برنامه های جانبی خیلی راحت تر میشه.

ریکاوری لپ تاپ بدون نرم افزار

نمایندگی سونی در کرج

نمایندگی سونی در کرج، معتبر ترین مرکز ارائه دهنده ی خدمات مربوط به فروش و تعمیر محصولات این شرکت به کاربران در استان البرز محسوب میشه. پرسنل این مجموعه، کارشناس های دوره دیده و مجربی هستن که می تونن خدمات تخصصی رو در دو حوزه ی فروش و تعمیر محصولات سونی به شما عزیزان ارائه بدن.

مشتری مداری، به عنوان اصلی ترین اولویت نمایندگی مجاز سونی مرکز سخت افزار ایران در نظر گرفته شده و همه ی کارمندهای این مجموعه، در جهت تحقق این اصل تلاش می کنن. حوزه ی خدمات رسانی نمایندگی سونی در کرج، محدود به منطقه ی خاصی نیست و همه ی مناطق این استان، شامل: اندیشه، فردیس، اشتهارد، هشتگرد، ماهدشت، ملارد، ساوجبلاغ، طالقان و… رو در بر میگیره.

اشتراک گذاری