اشتراک گذاری

لنز دوربین سونی

به مجموعه ای از عدسی ها که درون محفظه ای استوانه ای شکل قرار گرفته است لنز گفته می شود. عدسی ها وظیفه ی انتقال نور به داخل دوربین و انعکاس آن در آینه ی این دستگاه را بر عهده دارند عدسی ها در انواع لنز با فاصله های میکرونی جای گذاری شده اند که اگر این فاصله ها به هم بخورد دیگر امکان فوکوس در دوربین وجود نخواهد داشت و یا به سختی اتفاق می افتد.

 به طور کلی وجود دوربین بدون لنز بی معناست زیرا تنها در صورت وجود لنز دوربین سونی  امکان ثبت تصاویر با دوربین را خواهیم داشت. لنز دوربین سونی در فاصله کانونی های متفاوتی تولید می شوند و هر کدام برای یک ژانر عکاسی کاربرد دارند. در ادامه به بررسی انواع لنز و نکات مهم در زمینه ی جلوگیری از خرابی لنز می پردازیم. به یاد داشته باشید لنز دوربین سونی از حساس ترین قطعات دوربین به شمار می رود به همین دلیل لازم است برای تعمیر آن به واحد تعمیرات دوربین مراجعه کنید.

لنز دوربین سونی

آشنایی با انواع لنز دوربین سونی

لنز واید/ عریض:

لنز های واید یا عریض لنز هایی با زاویه ی باز معرفی می شوند. زاویه دید ارائه شده در این لنز محدوده ی گسترده تری را نسبت به لنز نرمال در بر می گیرد. . فاصله کانونی این لنز ۱۰ تا ۴۲ میلیمتر می باشد و برای ثبت عکس های گروهی بسیار مناسب است. لنز واید امکان ثبت تصاویر عریض تری را برای شما ایجاد می کند به این معنی که  کادر باز تری را برای ثبت در اختیار شما قرار می دهد.

آیا چیزی درباره شناسایی عناصر لنزهای رادیواکتیو چیزی شنیدی؟ برای اینکه بیشتر راجع به اون بلد باشی با خوندن این نقاله همراه من شو!

لنز نرمال:

لنز نرمال یا استاندارد از پر طرفدار ترین لنز در میان کاربران به شمار می آید.  فاصله کانونی لنز نرمال  (۵۰، ۸۵ یا ۱۰۰ میلیمتر) می باشد. زاویه دید لنز نرمال همانند چشم انسان می باشد به طوری که تمام آن چه شما با چشم خود مشاهده می کنید قابلیت ثبت در داخل دوربین را دارد.

لنز دوربین سونی

لنز تله:

لنز های تله فوتو نوع دیگری از لنز ها هستند که فاصله کانونی ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیمتری را ارائه می کند. استفاده از این لنز ها کمک می کند تا سوژه هایی که در فاصله های دور از شما قرار دارند قابل ثبت باشند. . لنز های تله فوتو در زمینه ی عکاسی ورزشی، عکاسی حیات وحش و مستند سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

لنز تله دوربین سونی

جلوگیری از خرابی لنز دوربین سونی

  • استفاده از فیلتر برای دوربین یکی از آسان ترین اقداماتی است که می توانید در راستای جلوگیری از آسیب دیدگی بیش از حد دوربین از آن بهره مند شوید. فیلتر ها دقیقا جلوی لنز قرار می گیرند بنابراین قبل از آنکه آسیب به لنز برسد فیلتر را تحت تاثیر قرار می دهد. بهترین فیلتر برای جلوگیری از آسیب دیدگی لنز استفاده از فیلتر uv می باشد این فیلتر تنها از ورود اشعه uv جلوگیری می کند و تغییر محسوسی در عکس به وجود نمی آورد.
  • خاموش کردن دوربین قبل از قطع اتصال لنز از مهم ترین نکاتی است که برای جلوگیری از خرابی این قطعه لازم است انجام شود.
  • محافظت از دوربین در داخل کیف آن یکی از راه های است که آسیب دیدگی آن جلوگیری می کند. لنز یکی از قطعات بسیار حساس در دوربین می باشد که ضرب خوردن آن عدم عملکرد آن را در پی دارد. یکی از دلایل فوکوس نکردن دوربین ضربه خوردن لنز می باشد ، زیرا فاصله های میان عدسی ها ممکن است با هر ضربه دچار تغییر بشود.
  • تعویض لنز در هوای طوفانی به دلیل وجود گرد و غبار ممکن است دستگاه شما را با اختلال مواجه کند. به همین دلیل لازم است برای تعویض لنز خود شرایط آب و هوایی را نیز در نظر بگیرید.

تعمیرات دوربین سونی

تعمیرات دوربین سونی در این واحد توسط متخصصان مجرب انجام می شود. کارشناسان و مهندسان این واحد به دلیل بهره مندی از تخصص و مهارت لازم برای تعمیرات دوربین سونی می توانند تعمیر این دستگاه را در مدت زمانی کوتاه انجام دهند. تعویض قطعات انواع دوربین های فیلمبرداری و عکاسی در این واحد انجام می شود. شما می توانید در صورت مشاهده ی هر گونه آسیب دیدگی به این واحد مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوید.

تعمیرات دوربین سونی

تعمیرات دوربین سونی در این واحد توسط متخصصان مجرب انجام می شود. کارشناسان و مهندسان این واحد به دلیل بهره مندی از تخصص و مهارت لازم برای تعمیرات دوربین سونی می توانند تعمیر این دستگاه را در مدت زمانی کوتاه انجام دهند. تعویض قطعات انواع دوربین های فیلمبرداری و عکاسی در این واحد انجام می شود. شما می توانید در صورت مشاهده ی هر گونه آسیب دیدگی به این واحد مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوید.

تعمیر لنز دوربین سونی

همان طور که می دانید لنز از حساس ترین قطعات دوربین به شمار می رود. تعمیر لنز دوربین لازم است تنها توسط متخصصان انجام شود. اگر در تعمیر لنز دوربین سونی تکنسین ها مهارت مورد نیاز را نداشته باشند ممکن است آسیب های بسیاری به این قطعه وارد کنند. آسیب دیدگی های لنز در مواردی منجر عدم عملکرد کلی این قطعه خواهد شد. آسیب دیدگی هایی از قبیل وجود خط و خش بر روی لنز، نفوذ گرد و غبار به داخل آن در این واحد قابل تعمیر می باشد.

لنز دوربین سونی

تعمیرات سونی

تعمیرات سونی از واحد هایی مجزا تشکیل شده است. هر یک از این واحد ها وظیفه ی تعمیر یکی از محصولات این شرکت را به عهده دارند. تمام تعمیرات سونی تنها توسط متخصصان مربوط به همان دستگاه انجام می شود. تعمیرات این واحد با بهره مندی از به روز ترین ابزارآلات و مطابق با استاندارد های جهانی انجام می شود.

تعویض قطعات نیز تنها با اطلاع مشتریان صورت می گیرد. قطعات فرسوده تنها با نمونه ی اورجینال جایگزین خواهند شد. شما می توانید در صورت وجود هر گونه مشکل در دستگاه خود به این واحد مراجعه کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی به دلیل بهره مندی از مشاورانی مجرب می تواند بهترین ها را به خریداران پیشنهاد کند. حضور این مشاوران کمک کرده است تا خریداران تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از آنان دریافت کنند. همچنین نحوه ی نگهداری از دستگاه ها از جمله اطلاعات مهم می باشد که با مراجعه به نمایندگی سونی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

شعار این نمایندگی رعایت حقوق مشتری و تاکید بر کیفیت می باشد. نمایندگی مجاز سونی تمام محصولات این کمپانی مطرح را به همراه گارانتی معتبر  و کاملا اورجینال عرضه می کند. به یاد داشته باشید مراکز غیر رسمی قادر به ارائه ی گارانتی معتبر نمی باشند.

5/5(1 امتیاز)
اشتراک گذاری