اشتراک گذاری

تعمیر برد موبایل سونی

تا همین چند سال پیش، گوشی های موبایل دستگاه های ساده و جمع و جوری بودن که به راحتی میشد اونها رو تعمیر کرد. گوشی های هوشمند ولی سادگی مدل های قدیمی رو ندارن و روز به روز به تکنولوژی های به کار رفته در اونها اضافه میشه. یکی از بخش های این دستگاه، برد هست. برد به عنوان مهم ترین قطعه ی گوشی، وظایف مهمی رو به عهده داره و از اجزا و بخش های مختلفی تشکیل شده.خرابی این قطعه یا بروز هر نوع ایراد در عملکردش، مساویه با مختل شدن کل عملکرد گوشی و بخش های مختلف اون.

از طرفی چون برد موبایل سونی حساسیت های خاص خودش رو داره، باید توسط افرادی بررسی و تعمیر بشه که از تجربه ی کافی در حوزه ی تعمیر گوشی سونی برخوردار هستن. با این پیش مقدمه که تکنسین های مجرب IT در نمایندگی سونی، میتونن تخصصی ترین خدمات رو برای ترمیم این قطعه به شما ارائه بدن، ازتون دعوت می کنیم به ادامه ی مطلب توجه کنین. در ادامه شما عزیزان با نکات کاربردی راجع به برد موبایل سونی و تعمیرات این قطعه آشنا میشین.

تعمیر برد موبایل سونی

برد موبایل چیست؟

همونطور که گفتیم، برد موبایل، به عنوان مهم ترین و اصلی ترین قطعه در این دستگاه شناخته میشه. این قطعه در برگیرنده قطعاتی و اجزایی هست که هر کدوم تاثیر ویژه ای در نوع عملکرد گوشی دارن. قطعاتی مثل مقاومت، خازن، سلف، فلش، cpu و … روی برد  نصب شدن و هر کدومشون به نوعی روی کار گوشی تاثیر میذارن.

کاملا مشخصه  که با بروز کوچک ترین مشکل در برد گوشی، همه ی قطعات مذکور در معرض خطر قرار میگیرن و ممکنه عملکرد کلی گوشی با اختلالات جدی همراه بشه. بنابراین کاربرا باید دقت ویژه ای در مورد این قطعه به خرج بدن تا مشکل حادی ایجاد نشه و مجبور به تعویض گوشی سونی شون نشن.

تعمیر برد گوشی سونی

همکارای ما در نمایندگی تعمیرات سونی مرکز سخت افزار ایران، نهایت تلاششون رو میکنن که این قطعه رو تعمیر کنن و به این ترتیب، هم هزینه ی مشتری های عزیز رو کمتر کنن و هم از مانع از تعبیه ی یه قطعه ی جانبی در گوشی بشن.

اما نکته ای که وجود داره این که به خاطر ظرافت بالایی که بخش های مختلف برد دارن، تو بیشتر موارد امکان تعمیر اون وجود نداره و نیاز به تعویض داره. یعنی بیشتر وقتا فقط با تعویض برد موبایل سونی میشه عملکرد گوشی رو به حالت عادی برگردوند. در ادامه، نکات مهم تعویض برد رو به اطلاع شما دوستای عزیز میرسونیم.

مراحل تعویض برد موبایل سونی

تعویض برد موبایل سونی ، یه فرایند تخصصیه که علاوه بر مهارت و تخصص، به ابزار و دستگاه های ویژه ای هم احتیاج داره. اگه تعویض با ابزار بی کیفیت انجام بشه، این احتمال وجود داره که سایر قطعات موبایل هم تحت تاثیر قرار بگیرن؛ همچنین ممکنه به دلیل ناقص انجام شدن فرایند تعویض و نصب غلط، برد جدید نتونه به درستی کار کنه.

  • قاب باز کن رو به زیر درب پشت گوشی وارد کنین.
  • لبه فوقانی درب پشت رو شل کنین.
  • لبه چپ و راست درب پشت رو شل کنین.
  • درب پشت موبایل رو به آرومی بردارین.
  • باتری رو بیرون بیارین.
  • سیم کارت رو از گوشی بیرون بیارین.
  • حافظه SD رو به داخل هل بدین و از دستگاه بیرون بیارین.
  • پیچ های نگدارنده ی فریم میانی رو باز کنین.
  • در این مرحله ی تعویض برد موبایل سونی ، باید فریم میانی رو جدا کنین.

ابزار مورد نیاز جهت تعویض برد موبایل سونی

از جمله مهم ترین ابزار مورد نیاز برای تعویض برد گوشی، میشه به قاب باز کن، اسپاتول سر صاف، اسپاتول سر تیز، پنس سر کج، پنس سر صاف، ساکشن کاپ، سشوار یا آی‌اوپنر (iOpener)، سوزن باز کننده سیم کارت، پیک و پیچ گوشتی اشاره کرد.

تکنسین های ما در نمایندگی رسمی سونی مرکز سخت افزار ایران، با استفاده از انواع استاندارد و با کیفیت این ابزار، فرایند تعویض برد موبایل سونی رو انجام میدن و مشکلات ناشی از خرابی این قطعه رو برطرف میکنن.

تعویض برد موبایل سونی

نکات مهم تعمیر برد موبایل سونی

  • تعمیر برد موبایل سونی می تواند خطرناک باشد و به راحتی به گوشی شما آسیب میر ساند. اگر در مورد مهارت های فنی خود مطمئن نیستید، یا اگر تجربه تعمیر برد ندارید، به شدت توصیه می شود که به جای تلاش برای تعمیر خود، به یک متخصص مراجعه کنید.
  • استفاده از ابزار و قطعات نامناسب می تواند به برد گوشی شما آسیب برساند.
  • گرمای بیش از حد در حین لحیم کاری می تواند به برد آسیب برساند.
  • کار بر روی بردی که هنوز به برق متصل است می تواند خطرناک باشد.

نمایندگی سونی در کرج

نمایندگی سونی در کرج یه مرکز تخصصی و حرفه ایه که به ارائه ی خدمات فروش و تعمیر محصولات این شرکت می پردازه. این مرکز، از واحد هایی تشکیل شده که هر کدوم وظیفه ی خاصی رو بر عهده دارن. این پارت بندی به افزایش تمرکز کارکنان کمک کرده و موجب منظم شدن روند خدمات دهی نمایندگی مجاز سونی در مرکز سخت افزار ایران شده.

سرویس های متنوع این نمایندگی، تخصص کارکنان بخش های فروش و تعمیرات، سرعت بالای خدمات رسانی، توجه به اصول مشتری مداری و نکاتی از این دست، مواردی هستن که به افزایش رضایت کاربران از این مجموعه کمک بسزایی کردن.

واحد تعمیرات سونی به عنوان یکی از تخصصی ترین بخش های فعال در این مرکز، با کیفیت ترین خدمات رو در زمینه ی بررسی و ترمیم محصولات این کمپانی به کاربران ارائه میده. پرسنل نمایندگی سونی در کرج ، خودشون رو در قبال کاربران متعهد میدونن و در مسیر ارائه ی بهترین خدمات به این عزیزان، از هیچ تلاشی فروگذار نمیکنن.

4.6/5(44 امتیاز)
اشتراک گذاری