اشتراک گذاری

تعمیر لیزر پروژکتور سونی

لیزر یکی از بخش های مهم پروژکتوره و خرابی اون، کل عملکرد دستگاه رو به هم می ریزه. از طرفی این قطعه ظرافت های خاص خودش رو داره و حتما باید به شکل تخصصی ترمیم بشه تا آسیب بیشتری به دستگاه وارد نکنه. نمایندگی سونی مرکز سخت افزار ایران، جزء مراکز معتبر و حرفه ایه که تعمیرات پروژکتور رو در تخصصی ترین سطح انجام میده. همکارای ما تجربه بالایی در این زمینه دارن و لیزر و بقیه ی قطعات پروژکتور رو به خوبی می شناسن. به همین خاطر هم می تونن این قطعه رو با استفاده از تجهیزات پیشرفته، به بهترین شکل ترمیم کنن. توی این مطلب، شما رو با لیزر پروژکتور سونی آشنا می کنیم و در مورد عملکرد این قطعه و روش های تعمیرش، اطلاعات کامل و کاربردی بهتون می دیم؛ همراه ما باشین.

عملکرد لیزر در پروژکتور

قبل از اینکه در مورد تعمیر لیزر پروژکتور سونی صحبت کنیم، لازمه شما رو با عملکرد این قطعه آشنا کنیم. خب همونطور که اطلاع دارین، پروژکتور یا همون ویدئو پروژکتور، دستگاهیه که تصاویر رو از یه گیرنده دریافت میکنه و اونها رو روی یه پرده سفید بزرگ به نمایش در میاره. توی سالن های سمینار و دانشگاه ها این دستگاه کاربرد زیادی داره. در واقع پروژکتور، سیگنال ها رو دریافت می کنه و اونها رو به تصاویر انفورماتیک تبدیل می کنه. اگه دقت کرده باشین، وقتی پروژکتور روشنه یه نور آبی رنگ ازش منتشر می شه؛ این نور که حاصل ترکیب لیزر و LED در پروژکتور های لیزریه، نشون میده که لیزر سالمه و به خوبی کار می کنه. ترکیب این دو عامل باعث شه که تو پروژکتور های جدید، لامپ های لیزری موسوم به Laser & LED Hybrid  تعبیه بشن. وقتی این لامپ ها روشن می شن، نور آبی رنگی به سمت قسمت فسفری رنگ پروژکتور تابیده می شه. پس از طی این فرایند،LED   وارد عمل می شه و رنگ قرمز رو می سازه. در نهایت ترکیب این سه تا رنگ، باعث میشه که تصویر مورد نظرتون روی صفحه به نمایش در بیاد. طبیعیه که در صورت خرابی لیزر پروژکتور سونی و عملکرد اشتباهش، فرایند نمایش تصویر هم با مشکل مواجه می شه و شما نمی تونین بهره لازم رو ازش ببرین.

لیزر پروژکتور سونی

نشانه های خرابی لیزر پروژکتور

خب تا الان با لیزر پروژکتور sony و عملکرد این قطعه آشنا شدین. حالا به نظر شما چطور باید بفهمیم که این قطعه دچار مشکل شده؟ تشخیص این مساله زیاد سخت نیست چون خرابی لیزر، به شکل مستقیم روی تصویر و کیفیتش تاثیر میذاره. بنابراین کافیه یه کم به کیفیت و رنگ تصویر پروژکتورتون توجه کنین تا به راحتی متوجه مشکلات احتمالی لیزر بشین. اگه دیدین تصویر روی پرده کیفیت قبل رو نداره و روز به روز بی کیفیت تر میشه و یا رنگ تصویر به شکل طبیعی نیست، باید به خرابی لیزر شک کنین. البته نمایش تصاویر به صورت به هم ریخته و نا منظم هم می تونه ناشی از معیوب بودن لیزر باشه. فراموش نکنین که قطعه مورد بحث ظرافت زیادی داره و تعمیراتش باید حتما به دست افراد با تجربه و ماهر انجام بشه. در غیر این صورت نه تنها مشکل برطرف نمیشه، حتی ممکنه لیزر به طور کلی از کار بیفته و خرج زیادی روی دستتون بذاره. شما کاربرای عزیز می تونین برای تعمیر لیزر پروژکتور سونی خودتون به شکل درست و حرفه ای، روی مهارت و تخصص همکارای ما تو نمایندگی تعمیرات سونی حساب کنین.

تعمیرات لیزر پروژکتور سونی

برای تعمیر لیزر پروژکتور سونی، همکارای ما تو نمایندگی این شرکت، اول قطعه رو به دقت بررسی می کنن و منشا مشکل رو نتشخیص میدن. بعد از طی این فرایند، تعمیرکارا با توجه به شدت و نوع مشکل، بهترین روش رو برای ترمیم لیزر انتخاب می کنن. این تعمیرکارا به خاطر تجربه بالایی که دارن، هم سرعت بالایی واسه انجام مراحل عیب یابی و تعمیر دارن و هم می تونن این قطعه رو به بهترین شکل ترمیم کنن. این افراد از پیشرفته ترین ابزار و دستگاه های روز دنیا در این زمینه استفاده می کنن و به این ترتیب، احتمال بروز هرگونه اشتباه رو به صفر می رسونن. گاهی ممکنه علی رغم تلاش های صورت گرفته، لیزر تعمیر نشه و نیاز به تعویض داشته باشه. تعویض لیزر پروژکتور سونی هم با دقت و حساسیت بالایی در این نمایندگی انجام میشه و از قطعات اورجینال و با کیفیت برای این منظور استفاده می شه.

5/5(1 امتیاز)
اشتراک گذاری