اشتراک گذاری

تعمیر آی سی تغذیه موبایل سونی

گوشی های هوشمند از تعداد زیادی قطعه ریز و درشت ساخته شدن که خرابی هر کدوم از اونا میتونه کار گوشی رو به طور کامل مختل کنه. به همین خاطر هم لازمه که شما به عنوان یه کاربر که مدت زیادی از وقتش رو با این دستگاه میگذرونه، با قطعات مختلفش آشنایی داشته باشین تا بتونین در زمان مناسب تعمیرش کنین. در مطلب امروز، میخوایم در مورد آی سی تغذیه موبایل سونی و مشکلات این قطعه باهاتون صحبت کنیم. خب آی سی یه قطعه ی خیلی مهم کلیدی هست که تو بیشتر محصولات الکترونیکی هم وجود داره و با تامین ولتاژ و انرژی دستگاه در ارتباطه.

بنابراین مشخصه که این قطعه اهمیت زیادی داره و البته به خاطر حساسیت های ساختاریش، باید به شکل حرفه ای و تخصصی ترمیم بشه. کارشناس های تعمیر موبایل سونی  در نمایندگی  این برند، اطلاعاتی رو در مورد این قطعه به ما دادن که اونا رو به شما همراهان عزیزمون ارائه میدیم.

 اگه نیاز به دریافت راهنمایی ها و کمک های بیشتر در این مورد داشتین، میتونین از کمک این تکنسین های مجرب بهره مند بشین. برای آشنایی با آی سی تغذیه موبایل سونی و روش های  تعمیر آی سی تغذیه موبایل سونی ، ما رو همراهی کنین.

تعمیر آی سی تغذیه موبایل سونی

آی سی تغذیه چیست؟

برد های گوشی هوشمند امروزی، قطعه ای تحت عنوان آی سی تغذیه دارن که برای تامین ولتاژ و جریان در مسیر اجرای دستور و همچنین برای حفاظت در مدار و تامین انرژی سایر آی سی ها مورد استفاده قرار میگیره. کنترل درایور بک لایت و تامین تغذیه بخشهای مختلف موبایل sony بر عهده ی این آی سی هست و جالب تر این که، در صورت اتصالی هدفون هم همین قطعه مشکل رو تشخیص میده. از طرفی، کلیدهای ولوم، کلید منو، کلید پاور و در بعضی از گوشی ها کلید سایلنت و کلید های دیگه هم علاوه بر CPU  ، به این قطعه متصل میشن.

این آی سی با استفاده از چند تا NTC کنترل دمای CPU، پاور آمپلی فایر های RF، دوربین، باطری و… رو هم بر عهده داره. اگه این قطعه خراب بشه یا حالت لحیم سردی در پایه های اون به وجود بیاد، هر کدوم از این بخش هایی که اسم بردیم دچار مشکل میشن و در نتیجه، گوشی خاموش میشه. بنابراین آی سی تغذیه موبایل سونی باید در اولین فرصت تعمیر یا تعویض بشه تا سایر بخش های دستگاه آسیب نبینن. شما عزیزان می تونین جهت تعمیر باتری موبایل سونی و آی سی تغذیه موبایل با مشاوران ما در نمایندگی سونی تماس بگیرید.

ساختار آی سی تغذیه موبایل

اگه بخوایم راجع به ساختار کلی آی سی تغذیه موبایل صحبت کنیم، باید بگیم که این قطعه با سه یا چهار پین به باتری متصل میشه و با گرفتن ولتاژ باتری و بر اساس طراحی داخلی، برای بخش های دیگه ی دستگاه ولتاژ میسازه. برای طی شدن این فرایند، ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار حفاطت جریان داخل آی سی میشه.

این مدار وظیفه داره که از باتری و آی سی تغذیه در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی محافظت کنه. در واقع اگه جریان کشیده شده از آی سی تغذیه از حد معینی بیشتر بشه، باعث عمل کردن مدار حفاظت جریان میشه و به دنبال اون، آی سی تغذیه موبایل سونی ، باعث خاموش شدن این دستگاه میشه.

 یه نکته ای که در مورد تعمیر این قطعه اهمیت داره اینه که گوشی های موبایل به جز این آی سی، چهار تا قطعه ی دیگه هم دارن که انرژیشون رو مستقیما از باتری میگرن؛ این قطعه ها شامل آی سی پاور آمپلی فایر، لایت  و تقویت زنگ و تغذیه پردازش میشن.

تعمیرات تخصصی آی سی تغذیه موبایل سونی

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، به نظرتون آی سی تغذیه ممکنه دچار چه ایرادهایی بشه؟ یا این که خرابی این قطعه، چه مشکلاتی رو در گوشی یا عملکرد اون به وجود میاره؟ خب تو بخش های قبلی هم یه اشاره ای کردیم که یکی از ایرادهای ناشی از خرابی این قطعه، خاموش شدن گوشی هست. همچنین وقتی میبینین که علی رغم نرمال بودن شبکه، موبایل تون آنتن دهی خوبی نداره، آی سی تغذیه یکی از اولین قطعاتی هست که مورد بررسی قرار میگیره. از طرفی چون این بخش به باتری متصل میشه، خرابیش میتونه روی باتری هم تاثیرات منفی بذاره.

نکته ای که وجود داره اینه که تعمیر آی سی تغذیه گوشی سونی، یه کار تخصصیه و نیاز به مهارت بالایی داره. در واقع اگه این کار به شکل ناشیانه انجام بشه، قطعات سایر قطعات هم آسیب میبینن. همکارای ما در نمایندگی تعمیرات سونی ، فرایند بررسی و ترمیم این قطعه رو به بهترین شکل انجام میدن و کمک میکنن که شما بتونین مثل روز اول از گوشی تون استفاده کنین. همکارای ما برای ترمیم این قطعه، از تجهیزات پیشرفته استفاده میکنن و در صورت لزوم، آی سی تغذیه رو با یه قطعه ی اصل و اورجینال تعویض میکنن.

نمایندگی مجاز سونی

نمایندگی مجاز سونی ، به دلیل خدمات گسترده و با کیفیت در طول سالها فعالیتش، تونسته به اولین انتخاب کاربران در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل بشه. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه ی فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات رو به شکل قابل توجهی افزایش داده و رضایت کاربرا و مراجعین رو جلب کرده. ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی خدمات و …

اصلی ترین خدماتی هستن که در نمایندگی رسمی سونی به کاربرها ارائه میشه. تکنسین های مجرب بخش تعمیرات نمایندگی مجاز سونی، تمام تلاششون رو میکنن که خدمات تعمیری رو در بالاترین سطح کیفی به کاربرا ارائه بدن.

5/5(112 امتیاز)
اشتراک گذاری