اشتراک گذاری

تعمیر رم لپ تاپ سونی

رم در واقع قطعی مهمی از لپ تاپ سونی  و البته سایر لپ تاپ ها است که حافظه موقت لپ تاپ به شمار می رود. این قطعه اطلاعاتی را که هنگام راه اندازی سیستم لازم است، در خود ذخیره می کند. هر برنامه ای را که بخواهیم اجرا کنیم، ابتدا از هارد دیسک فراخوانده شده و وارد رم می شود. هرچه ظرفیت رم بیشتر باشد و از تکنولوژی پیشرفته تری بهره ببرد، سرعت انتقال و پردازش اطلاعات و در نتیجه سرعت لپ تاپ بالا می رود.

تعمیر رم لپ تاپ سونی

رم چگونه کار می کند؟

هر قطعه ای از رم _ یا هر ماجول یک برد مستطیل شکل است که تعدادی چیپ روی آن نصب شده است و در چاک های مربوطه در قطعه مادربرد نصب می شود. مادربردهای معمولی ۲ تا ۴ شکاف برای نصب رم دارند. در این صورت حداکثر می توانید ۴ رم یک گیگابایتی روی مادربرد نصب کنید. این در حالی است که مادربرد های پیشرفته به گونه ای طراحی شده اند که تا ۸ رم می توانند داشته باشند؛ این رم ها از ۲ تا ۱۶ گیگابایت ظرفیت دارند.

برای آشنایی با نحوه ارتقا رم لپ تاپ با مطالعه این مقاله همراهم شو!

بالا بردن سرعت لپ تاپ با تعویض رم

از آنجا که رم به کاربر این فرصت را می دهد تا با سرعت بالا به داده های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند، در عملکرد لپ تاپ سونی تاثیر بسیاری دارد. به همین دلیل است که تعویض و تعمیر رم لپ تاپ سونی در بالا بردن و افزایش سرعت این دستگاه بسیار موثر است.

بسته به اینکه نوع کاربری شما از لپ تاپ سونی چگونه است به حافظه های متفاوتی از رم نیاز خواهید داشت؛ مثلا در سیستم ها ۶۴ بیتی بدون داشتن رم یا حافظه درونی، یک رم ۸ گیگی حاشیه امنی برای اجرای نرم افزار های گرافیکی معمولی است و در صورتی که از با نرم افزار های سنگین تری کار می کنید، به یک رم ۱۶ گیگی نیاز خواهید داشت. تعویض و تعمیر رم لپ تاپ سونی معمولا با هدف بالابردن سرعت لپ تاپ انجام می شود.

چگونگی تعمیر رم لپ تاپ سونی

برای تعمیر رم لپ تاپ سونی در اولین گام لپ تاپ را خاموش کنید. لپ تاپ را به پشت برگردانید. محل رم با علامت DDR مشخص است. اکنون پنل محافظتی را باز کنید و به آرامی و بدون فشار از بدنه جدا کنید. اکنون باید رم را مشاهده کنید. پایه های مربوط به رم را به سمت خارج فشار دهید.

بدون هیچ گونه فشاری رم را بدون تماس دست با قسمت پشت یا روی آن، بگیرید و به آرامی به طرف بالا هل دهید. ( رم را از دو پهلو بگیرید). اکنون می توانید با احتیاط رم را بیرون بیاورید و برای تعمیر رم لپ تاپ سونی مسیر اختصاصی آن را طی کنید.

علائم خرابی رم لپ تاپ سونی

می توانید برای تعمیر رم لپ تاپ سونی برنامه های گوناگون تست رم مثل Memtest86  را به منظور چک کردن خطاها امتحان کنید.

  • نمایش BSODs در حین عملیات عادی
  • نمایش صفحه BSODs  در هنگام نصب ویندوز
  • سیستم بوت نمی شود و بوق می زند
تعمیرات رم لپ تاپ سونی

چگونگی تعمیر رم لپ تاپ سونی

وقتی با مشکلی از سوی رم مواجه هستید، برای تعمیر رم لپ تاپ سونی در گام اول مطمئن شوید که رم به درستی در جای خود قرار گرفته است. رم را در بیاورید و دوباره جا بزنید. می توانید رم را در اسلات دیگری قرار دهید و امتحان کنید. اگر دو عدد رم دارید، سعی کنید تا سیستم را با یک رم بوت کنید یا جای رم ها را عوض کنید.

اگر هیچ یک از این روش ها کارساز نشد، برای تعمیر رم لپ تاپ سونی یک ماژول رم را برای تست نهایی امتحان کنید. واضح است که اجرای این مراحل از عهده یک کاربر عادی خارج است و تنها باید یک متخصص این مراحل را انجام دهد.

تعمیر لپ تاپ سونی

لپ تاپ از جمله محصولات کمپانی سونی است که اجرای تعمیرات آن به تخصص و دانش ویژه نیاز دارد. این دستگاه می تواند در دو بخش نرم افزار یا سخت افزار دچار اشکلات و ایراداتی شود که تنها نرم افزارکاران و سخت افزارکاران در حوزه تعمیر لپ تاپ سونی می توانند این مشکلات را ریشه یابی و برطرف کنند.

اگر هم اکنون لپ تاپ سونی شما دست خوش ایراداتی است می توانید به کمک واحد تعمیرات لپ تاپ سونی برای برطرف سازی این اختلالات وارد عمل شوید. تعمیرکاران ما در مرحله اول تلاش می کنند با ارائه راه حل های ساده مشکل شما را به صورت تلفنی برطرف کنند و تنها در صورت شدید بودن مشکل از شما می خواند که به مرکز مراجعه کرده و مسئولیت تعمیر لپ تاپ خود را بر عهده تعمیرکاران مرکز بگذارید.

واحد های تعمیرات سونی

حوزه فعالیت کمپانی سونی کاملا مشخص و معین است. به همین دلیل در این نمایندگی رسمی برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر، واحد های تعمیراتی را از هم جدا کرده ایم تا مسیر تعمیر و ترمیم و عیب یابی شکل حرفه ای تری به خود بگیرد. هر یک از این واحد ها به ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته مجهز هستند و می توانند بهترین و بالاترین کیفیت خدمات و سرویس را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

تعمیر انواع پلی استیشن ها، لپ تاپ ها، دسته های بازی، دوربین و … هر کدام در تعمیرگاه های جداگانه انجام می شود و برای همه تعمیرات سونی ضمانت نامه کتبی ارائه می شود.

نمایندگی سونی

از آنجا که کمپانی سونی در زمینه تولید  لوازم الکترونیکی، صنعت بازی‌های ویدئویی و تجهیزات سرگرمی، صنعت موسیقی و فیلم و ارائه خدمات مالی فعالیت می‌کند، نمایندگی رسمی سونی تصمیم گرفته است همه این فعالیت های انحصاری کمپانی سونی را تحت حمایت و پشتیبانی خود قرار دهد.

در نمایندگی رسمی سونی این امکان برای همه کاربران وجود دارد که به کمک خدمات و سرویس ها ویژه و انحصاری، در انتخاب خود دقت بیشتری به خرج دهند و یک انتخاب دقیق و بهینه داشته باشند. نمایندگی سونی اعلام می دارد که در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، هر آنچه را که کاربر نیاز داشته باشد، فراهم می کند و خدماتی اصل و شرکتی به کاربران ارائه می دهد.

برای اطلاع از جزئیات این تسهیلات می توانید از طریق شماره های موجود در وبسایت رسمی این نمایندگی، با کارشناسان تماس بگیرید.

5/5(2 امتیاز)
اشتراک گذاری