اشتراک گذاری

ال سی دی لپ تاپ سونی

ال سی دی لپ تاپ سونی یک بخش سخت افزاری از لپ تاپ سونی است که خرابی آن می تواند تبعات بدی به همراه داشته باشد. خرابی ال سی دی یعنی خرابی راه ورودی به دستگاه. حتی با وجود سالم بودن تمام قطعات دیگر و نبود هیچ گونه مشکل نرم افزاری اگر ال سی دی خراب باشد، تصویر ندهد، تصویر سالم ندهد یا هر مشکل دیگری، امکان دسترسی به هیچ یک از داده ها در لپ تاپ سونی وجود نخواهد داشت.

به همین دلیل است که کاربران به محض مشاهده کمترین و کوچکترین اختلال در این قطعه، به سرعت به فکر تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ سونی می افتند. فراموش نکنید که برای تعمیر این بخش از لپ تاپ باید به مرکز معتبر و مجاز تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه نمایید.

 با توجه به اینکه تکنولوژی ساخت نمایشگر های لپ تاپ ها از جمله لپ تاپ سونی هر سال و هر روز در حال تغییر و پیشرفت است، برای تعمیر ال سی دی لپ تاپ سونی باید به خوبی ساختار این بخش از دستگاه را بشناسیم تا بتوانیم به درستی عیب یابی کنیم و سپس مسیر تعمیر را انتخاب کنیم. برای تعمیر ال سی دی لپ تاپ سونی انتخاب مرکز تعمیراتی مجاز و معتبر تاثیر مستقیمی در بهبودی و نتیجه موفقیت آمیز کار دارد.

ال سی دی لپ تاپ سونی

بررسی مشکلات ال سی دی لپ تاپ سونی

مشکل ال سی دی لپ تاپ سونی را می توان به سه قسمت تقسیم کرد:

  1. مشکل می تواند از خود ال سی دی لپ تاپ باشد
  2. مشکل می تواند از هایولتاژ ال سی دی لپ تاپ باشد
  3. مشکل ال سی دی لپ تاپ سونی می تواند از گرافیک سیستم در صورت وجود و در صورت عدم وجود از از NB باشد

تنها عیب یابی صحیح و موشکافانه است که می تواند ریشه مشکل را شناسایی و رفع کند. تعمیر ال سی دی لپ تاپ سونی هم مانند تعمیر سایر بخش های لپ تاپ مستلزم تخصص و دانش ویژه است. برای عیب یابی صحیح کاربر باید نحوه پیدایش اختلال را به تعمیرکار گزارش دهد.

برای مثال ورود شوک فیزیکی به لپ تاپ، پرتاب یا سقوط لپ تاپ از ارتفاع، افتادن لپ تاپ به داخل مایعات، نوسانات برق، ریختن آب بر روی لپ تاپ، مشکلات چیپ گرافیک لپ تاپ و باز و بسته شدن بیش از حد درب لپ تاپ از دلایل خرابی ال سی دی لپ تاپ سونی است. بدیهی است که تنها پس از تعیین درست ایراد و اختلال است که می توان تعمیر با کیفیت و موثری را انجام داد. مثلا اگر ال سی دی لپ تاپ دچار شکستگی و آسیب دیدگی فیزیکی شده باشد، باید تعویض شود.

از جمله مشکلات ال سی دی لپ تاپ سونی باید به خرابی اتصالات فلت و سیاه بودن ال سی دی لپ تاپ سونی در زمان روشن شدن، کم نور شدن ال سی دی لپ تاپ سونی، سیاه شدن ال سی دی لپ تاپ سونی همراه با قرمز یا صورتی شدن آنی صفحه نمایش، سیاه و سفید شدن ال سی دی لپ تاپ سونی بدون تصویر، وجود خطوط موازی بر روی ال سی دی لپ تاپ سونی و شکستن یا ریختن آب و مایعات اشاره کرده. همچنین  عیب یابی، تعویض و تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ سونی با بروزترین تجهیزات و قطعات اورجینال صورت می پذیرد.

سوختن پیکسل ال سی دی لپ تاپ

سوختن پیکسل ال سی دی به معنی وجود یک ایراد قطعی در ال سی دی است که حتما باید این قطعه تعویض شود. پیکسل سوخته، پیکسل مرده یا پیکسل استاک و گیر کرده یکی از مشکلات صفحه نمایش هاست. در این مشکل یک پیکسل با یک رنگ ثابت بر روی مانیتور شما مدت زمان زیادی باقی می ماند. این مشکل یک مشکل سخت افزاری است که غالبا قابل رفع است.

اگر تخصصی به این مشکل نگاه کنیم، متوجه می شویم که پیکسل های گیر کرده یا به جای مانده در مقایسه با پیکسل های مرده یا سوخته بسیار متفاوتند. پیکسل های به جای مانده تنها یکی از رنگ های قرمز ، سبز و آبی هستند، اما یک پیکسل مرده یا سوخته به رنگ سیاه یا سفید است.

رفع پیکسل گیر کرده ساده تر از رفع پیکسل مرده است. تشخیص پیکسل سوخته بسیار راحت و ساده است؛ این پیکسل یک پیکسل سیاه رنگی است که روی صفحه مانیتور شما ظاهر شده است.

تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ سونی

برای اینکه تشخیص دهیم LCD لپ تاپ سونی به تعمیر نیاز دارد یا تعویض باید لپ تاپ را از طریق پورت VGA به یک مانیتور خارجی متصل کنیم. اگر مانیتور مربوطه روشن شد، به معنی وجود مشکلات در صفحه نمایش است و باید مسیر تعویض ال سی دی لپ تاپ سونی را پیش بگیرید.

در صورتی که صفحه نمایش و ال سی دی  لپ تاپ مشکی است و تنها یک تصویر کم‌نور در LCD لپ تاپ سونی، مشاهده می شود؛ به خرابی اینورتر شک می کنیم که باید با تعویض این قطعه مشکل را حل کرد. خطوط مواج در صفحه نمایش خارجی نشان دهنده مشکلات مادربرد است.

تصمیم برای تعمیر یا تعویض ال سی دی لپ تاپ سونی با تعمیرکار است. این تصمیم وابسته به شدت اختلالی است که ال سی دی دستگاه با آن درگیر است. برای تعمیر ال سی دی لپ تاپ سونی در صورت شکستن و آسیب فیزیکی به صفحه نمایش تنها راه حل موجود، تعویض مانیتور لپ تاپ است، ورود ضربه به ال سی دی شدیدترین آسیب ها را ایجاد می کند، زیرا هم می تواند به برد آسیب بزند و هم می تواند باعث به هم ریختن پیکسل های آن شود. در هر صورت باید به درستی عیب یابی شود تا تعمیر موثر واقع شود.

تعمیر و عیب یابی لپ تاپ سونی ضربه خورده در کوتاه ترین زمان ممکن را از ما بخواهید.

تعمیر ال سی دی لپ تاپ سونی

چگونه از آسیب رسیدن به LCD لپ تاپ سونی جلوگیری کنیم؟

نوع کاربری شما و دقت و احتیاط در استفاده از دستگاه در پیشگیری از ورود آسیب های جدی به دستگاه بسیار بسیار موثر است. از همان ابتدا که لپ تاپ را تهیه می کنید، برای آن محافظ تهیه کنید. از کولر های مخصوص لپ تاپ استفاده کنید تا درجه حرارت دستگاه بالا نرود؛ به اندازه توان و ظرفیت دستگاه از آن کار بکشید؛ لپ تاپ را در کیفی مناسب و جای مناسب نگهداری کنید.

ترجیحا آن را در ارتفاع بلند قرار ندهید. لپ تاپ سونی خود را در معرض فشار قرار ندهید. فشار و ضربه آسیب های شدیدی به پیکسل ها وارد می آورد و باعث از بین رفتن آنها می شود. ریختن مایعات بر روی لپ تاپ سونی نیز باعث می شود برد و هایولتاژ آسیب ببیند.

پس اگر میخواهید نوشیدنی میل کنید، حتما لپ تاپ را کنار بگذارید تا ناخواسته اتفاق ناگواری نیفتد. به طور کلی توصیه می کنیم که در نگهداری و رفتار درست با دستگاه خود بسیار کوشا باشید و نکات اساسی و اصولی را رعایت کنید.

تعمیر لپ تاپ سونی

لپ تاپ سونی یک نمونه از محصولات الکترونیک کمپانی سونی است که از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری بررسی می شود. تعمیرکاران ما در بخش تعمیر لپ تاپ سونی به دلیل واکاوی و تجزیه و تحلیل مدل های مختلفی از لپ تاپ سونی به خوبی با ساختار داخلی این محصول آشنایی دارند و می توانند همه مشکلات و اختلالات این دستگاه را حمایت و پشتیبانی کنند.

در مرکز تعمیر لپ تاپ سونی همه امکانات برای رفع مشکلات فراهم است. خدمات تضمین شده هستند و کاربران با اطمینان کامل می توانند محصول معیوب خود را به تعمیرکاران ما بسپارند و منتظر بمانند تا یک بار دیگر دستگاه سالم خود را ملاقات کنند.

واحد های تعمیرات سونی

انواع باکس های بازی، انواع لوازم صوتی و تصویری، لپ تاپ، موبایل و … حوزه فعالیت و تولیدات کمپانی سونی است. هر یک از این بخش ها زیر مجموعه هایی دارند که در واحد های تعمیرات سونی به صورت مجزا و اختصاصی بررسی و ارزیابی می شوند. ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته در هر واحد تعمیرکار را در مسیر اجرای عملیات ترمیم و تعمیر همراهی می کند.

آرشیوی مجهز نیز از قطعات جانبی در اختیار تکنسین ها است تا برای تعویض هیچ قطعه ای از هیچ یک از محصولات سونی مشکلی نداشته باشند و با بهترین و بالاترین کیفیت، خدمات عیب یابی و تعمیر و ترمیم را عملیاتی کنند.

نمایندگی سونی

در نمایندگی سونی می توانید در دو حوزه پر ترافیک و شلوغ فروش و خدمات پس از فروش، سرویس های منحصر به فرد و ایده آلی را دریافت کنید. این نمایندگی افتخار دارد که اعلام کند تنها نمایندگی رسمی سونی در ایران است که همواره در کنار کاربران خود حرکت می کند و با تعاملات مداومی که با آنها دارد، موفق شده است حوزه نیاز ها و تقاضا های آنها را به خوبی شناسایی و رفع کند.

در نمایندگی سونی اصل مشتری مداری از مهم ترین اصول در ارائه خدمات است. در هر زمینه ای حقوق مشتری مغتنم شمرده می شود و برای رفع احتیاجات او در حوزه فروش و خدمات پس از فروش با برنامه ریزی های دقیق و عملیاتی اقدام می شود. امکانات و تهسیلات این نمایندگی مجاز بی شمار است؛ تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را جویا شوید.

نمایندگی ال سی دی لپ تاپ سونی
5/5(1 امتیاز)
اشتراک گذاری