اشتراک گذاری

علت شارژ نشدن گوشی سونی

تا حالا براتون پیش اومده که شارژ گوشیتون تموم شده و اونو به شارژ بزنین، بعد مثلا بعد از نیم ساعت ببینین که حتی یه درصدم شارژ نشده؟ اگه اینطوری بوده با ما همراه باشین تا نکات جالبی در مورد دلایل و روش های حل این مشکل بهتون ارائه بدیم. شارژ نشدن گوشی خیلی دلایل مختلفی می تونه داشته باشه؛ مثلا ممکنه شارژر خراب باشه یا اینکه یه ایراد نرم افزاری اجازه نده که فرایند شارژ انجام بشه. بعضی وقتا مشکل خیلی جدی نیست و با چند تا ترفند ساده می تونید حلش کنید. ولی گاهی شارژ نشدن موبایل، به خاطر خرابی باتری یا قطعات داخلی دستگاهه و به این راحتیا نمیشه از شرش راحت شد. در این صورت، شما باید برای ترمیم گوشی سونی تون از کارشناسای تعمیر موبایل کمک بگیرین تا مشکل به صورت تخصصی و اساسی برطرف بشه. ما در ادامه در مورد روشن نشدن گوشی و دلایلش اطلاعات بیشتری بهتون میدیم ولی اگه نیاز به راهنمایی بیشتر داشتین، میتونین رو کمک همکارای ما در نمایندگی سونی حساب کنین.

دلایل شارژ نشدن گوشی سونی

یکی از اصلی ترین دلایل شارژ نشدن گوشی اینه که برق بهش نمیرسه. حالا این خود این مساله می تونه به خاطر قطعی برق باشه و یا به دلیل خرابی کابل شارژ باشه. گاهی هم کابل شارژ به درستی توی سوکت گوشی جا نشده و به همین خاطر، دستگاه شارژ نمیشه. خب اینا مواردیه که با یه بررسی ساده میشه متوجه شون شد. یه وقتایی آداپتور شارژ موبایل خراب شده که این مساله رو هم با امتحان کردن یه شارژر دیگه میشه فهمید. مشکلات نرم افزاری هم می تونن باعث شارژ نشدن موبایل بشن؛ مثلا بعضی وقتا بعد از فلش کردن گوشی یا ارتقا سیستم عامل، می بینیم که شارژ نمیشه یا خیلی کند شارژ میشه. از همه ی اینا گذشته، خرابی قطعاتی مثل برد هم میتونه باعث بروز این مشکل باشه. برای بررسی و تعمیر تخصصی تر موبایل تون توصیه می کنیم فقط به مراکز معتبری مثل نمایندگی تعمیرات سونی مراجعه کنید تا مشکل به شکل درست و ریشه ای برطرف بشه.

شارژ نشدن گوشی

رفع مشکل شارژ نشدن موبایل

برای برطرف کردن مشکل شارژ نشدن گوشی، روش های مختلفی وجود داره که در ادامه مفصل در موردشون صحبت می کنیم:

پریز برق رو عوض کنین

اگه گوشی سونی تون رو به برق زدین و دیدین که این دستگاه شارژ نمیشه، اولین کاری که باید بکنین اینه که پریز برق رو عوض کنین. خیلی وقتا تنها دلیل شارژ نشدن گوشی موبایل اینه که پریز مورد استفاده یه ایرادی داره. تنها راه بررسی این مساله اینه که آداپتور شارژ رو به یه پریز دیگه وصل کنین و مطمئن بشین که ایراد از پریز نباشه. اگه با اتصال شارژر به یه پریز دیگه، بازم گوشی تون شارژ نشد، این یعنی مشکل از پریز نیست و باید دنبال روش های دیگه باشین.

آداپتور شارژر رو بررسی کنین

دومین موردی که در صورت شارژ نشدن گوشی باید مورد بررسی قرار بدین، اینه که ببینین آیا آداپتور سالمه یا دچار مشکل شده. الان دیگه همه شارژرا طوری طراحی شدن که آداپتورشون به راحتی از کابل جدا میشه. اگه دیدین گوشی تون شارژ نمیشه و پریز هم سالمه، از یه آداپتور دیگه استفاده کنین. اگه گوشی شارژ شد، این یعنی ایراد از شارژره و باید تعویض بشه. اما اگه موبایل تون بازم شارژ نشد، مشکل از خود گوشیه و باید به شکل حرفه ای تری مورد بررسی قرار بگیره.

کابل رابط رو امتحان کنین

خیلی وقتا شارژ نشدن موبایل به خاطر وجود یه مشکل یا قطعه در کابل شارژ این دستگاهه. اول ظاهر این کابل رو بررسی کنین که ایراد، زدگی یا پارگی خاصی نداشته باشه. اگه هر کدوم از این موارد وجود داشتن، با تعویض کابل می تونین خیلی راحت مشکل رو برطرف کنین. اگه کابل سالم بود، باید دو سر اونو بررسی کنین؛ مخصوصا قسمت نرینه‌ ای که به گوشی متصل میشه رو باید خیلی با دقت بررسی کنین چون معمولا فشار بیشتری بهش میاد و احتمال بیشتری داره که معیوب بشه. بهترین روش برای امتحان این بخش اینه که یه کابل دیگه رو هم امتحان کنین و ببینین که آیا گوشی شارژ میشه یا نه. اگه موبایل تون با کابل جدید هم شارژ نشد، باید روش های دیگه رو امتحان کنین.

پورت گوشی رو چک کنین

تنها در صورتی فرایند شارژ گوشی sony به درستی انجام میشه که کانکتورهای پورت شارژ گوشی یا نرینه انتقال دهنده شارژ روی یک سر کابل، ارتباط مستقیم برقرار کنن. هر چی مانع برقراری این ارتباط بشه می تونه روند شارژ شدن باتری رو با مشکل مواجه کنه. اگه پورت گوشی با چیزایی مثل گرد و خاک، چربی و هر نوع جسم خارجی دیگه کثیف بشه، ممکنه موبایل شما به راحتی شارژ نشه و دچار مشکل بشید. بنابراین یکی از کارهای مفیدی که باید انجام بدین، اینه که پورت شارژ گوشی سونی تون رو با دقت تمیز کنید.

فورس ریستارت کنین

کارشناسای تعمیر موبایل میگن که گاهی فورس ریستارت کردن هم می تونه مشکل شارژ نشدن گوشی رو برطرف کنه. برای گوشی های هوشمند سونی که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنن، می تونین از دکمه های تنظیم صدا (Volume) و پاور (Power) کنین و این کار رو انجام بدین.

آپدیت یا دانگرید سیستم عامل

قبلا اشاره کردیم که یکی از دلایل شارژ نشدن گوشی ، ایراد های نرم افزاری هست. خیلی وقتا با به روز رسانی یا دانگرید سیستم عامل، مساله برطرف میشه و گوشی به راحتی شارژ میشه.

تعویض باتری

اگه هیچ کدوم از روش های ذکر شده جوابگو نبود، یعنی مشکل از باتری گوشیه و این قطعه باید تعویض بشه. خب اگه گوشیتون قدیمی تره و باتریش در میاد، خیلی راحت می تونین تعویضش کنین؛ فقط توجه کنین باتری جدیدی که میخرین حتما با ولتاژ و مشخصات گوشی تون همخوانی داشته باشه و اصل باشه. اما اگه از مدل های جدید گوشی سونی استفاده می کنین، لازمه که تعویضش رو به یه تعمیرکار حرفه ای و مجرب بسپارید. برای اینکه این فرایند به شکل درست انجام بشه و اشتباهی صورت نگیره، می تونین روی مهارت و تخصص تکنسین های ما در نمایندگی رسمی سونی مرکز سخت افزار ایران حساب کنین.

نمایندگی مجاز سونی

نمایندگی مجاز سونی، به دلیل خدمات گسترده و با کیفیت در طول سالها فعالیتش، تونسته به اولین انتخاب کاربران در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل بشه. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه ی فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات رو به شکل قابل توجهی افزایش داده و رضایت کاربرا و مراجعین رو جلب کرده. ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی خدمات و …، اصلی ترین خدماتی هستن که در نمایندگی رسمی سونی به کاربرها ارائه میشه. تکنسین های مجرب بخش تعمیرات نمایندگی مجاز سونی، تمام تلاششون رو میکنن که خدمات تعمیری رو در بالاترین سطح کیفی به کاربرا ارائه بدن.

5/5(4 امتیاز)
اشتراک گذاری