اشتراک گذاری

شاتر دوربین سونی

شاتر دوربین سونی دریچه‌ای است که با باز شدن آن نور از طریق لنز با سنسور دوربین برخورد می کند و تصویر مورد نظر ثبت می‌شود. استفاده از شاتر در دوربین بسیار اهمیت دارد، زیرا میزان کارکرد آن را نشان می دهد. شاتر دوربین‌های DSLR یکی از مهم‌ترین قطعات این مدل از دوربین های سونی است که به مرور زمان آسیب می‌بیند.

اِشکال شاتر عمدتا مکانیکی است و هزینه‌ تعمیر بالایی دارد. با پیشرفت تکنولوژی، دوربین‌های DSLR جایگزین دوربین‌های SLR شدند، اما همچنان قطعات مکانیکی در دوربین‌های DSLR  کارایی دارند.  کارشناسان تعمیرات دوربین سونی میگویند آینه‌ مخصوص بازتاب منظره به View Finder دوربین سونی و شاتر دو قطعه مهم مکانیکی این مدل از دوربین های سونی هستند که در میان این دو قطعه ” شاتر دوربین سونی ” مهمتر از آینه است و بیشتر از آینه هم درگیر ایرادات فنی می شود.

چرا شاتر دوربین سونی مهم است؟

شاتر دوربین سونی را می توان به موتور خودرو تشبیه کرد. شاتر ها به دلیل عملکرد بالا در دوربین های سونی پس از مدتی از کار می افتند؛ هر چند این مسئله بستگی بسیاری به نحوه کاربری کاربر دارد، اما در هر صورت دور از ذهن نیست. وقتی با مشکل شاتر در دوربین سونی مواجه می شوید، عملا راهی جز تعویض این قطعه مکانیکی و مهم ندارید.

به این دلیل می گوییم که سلامت شاتر دوربین سونی مهم است که برای تعمیر آن راهی جز تعویض نیست و مسیر تعویض شاتر هم بسیار هزینه بر است. پس از همین ابتدا توصیه می کنیم که برای حفظ سلامت دوربین سونی از جمله قطعه شاتر نهایت تلاش خود را کنید و در این مسئله بسیار وسواس داشته باشید.

چه وقت شاتر دوربین سونی را تعویض کنیم؟

اگر یک دوربین DSLR سونی دارید، حتما می دانید که هزینه تعویض شاتر دوربین سونی بسیار بالا است، به همین دلیل است که می گوییم شاتر دوربین سونی مهم است؛ پس توصیه می کنیم قبل از تعویض این قطعه، میزان کارکرد دستگاه را حساب کنید و عمر باقی مانده از این ماژول را تخمین بزنید و سپس تصمیم درست را برای تعویض شاتر یا خرید یک دوربین نو بگیرید.

در هنگام خرید دوربین همواره به قابلیت ها و توان شاتر دوربین سونی توجه کنید و آن را با میزان کارایی که از دوربین خود انتظار دارید، بسنجید تا از ابتدا انتخابی بهینه داشته باشید.

 چگونه تعداد شاتر دوربین سونی را بررسی کنیم؟

استفاده از ابزار

از ابزار  InfranView یا ExifTool  برای چک کردن داده‌های EXIF به صورت دستی استفاده کنید.کافی است تا پس از باز کردن تصویر در ابزار های بالا، عنوان مورد نظر را درون EXIF جستجو کنید. در دوربین سونی از عبارت  shutter count  یا  image count  برای  درج کارکرد شاتر دوربین در EXIF تایپ کنید.

استفاده از وب سایت

وب‌سایت www.CameraShutterCount.com استفاده کنید. به کمک وب‌سایت CameraShutterCount تعداد باز و بسته شدن دریچه‌ شاتر دوربین سونی را خواهید فهمید.  این وب‌سایت با دریافت آخرین تصویر ثبت شده توسط دوربین می تواند علاوه بر کارکرد شاتر دوربین، عمر مفید باقی مانده شاتر را نیز تخمین بزند و به کاربر نشان دهد.

تعمیر دوربین عکاسی سونی

برای تعمیر دوربین سونی از تعمیرکاران و متخصصان ماهر و زبده کمک می گیریم. در این مرکز می توانید با امنیت بالا و کیفیت فوق العاده صفر تا صد خدمات مربوط به تعمیر و عیب یابی دوربین عکاسی سونی را دریافت کنید. مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری دوربین عکاسی سونی در این تعمیرگاه به دقت ریشه یابی می شود و مسیر درست برای بهبود وضعیت دوربین عکاسی سونی انتخاب و اجرا می شود.

تعمیرکاران این مرکز تجربه ای طولانی و طلایی در اجرای تعمیرات این محصول از کمپانی سونی دارند و به خوبی با ساختار نرم افزاری و سخت افزاری دوربین عکاسی سونی آشنایی دارند و مسئولیت بهبودی کامل این دستگاه را می پذیرند.

واحد های تعمیرات سونی

کمپانی سونی در زمینه تولید لوازم الکترونیکی(لوازم خانگی، صوتی و تصویری، تجهیزات هوشمند) صنعت بازی های ویدئویی و تجهیزات سرگرمی، صنعت موسیقی و فیلم، همچنین ارائه خدمات مالی فعالیت دارد. هر یک از این بخش ها زیر مجموعه های اختصاصی خود را دارند.

برای تعمیر هر یک از این محصولات می توانید از واحد های تعمیرات سونی کمک بگیرید. در هر یک از این واحد ها دستگاه های عیب یابی و تعمیر مدرن و پیشرفته ای وجود دارند و آرشیوی مجهز از قطعات جانبی در اختیار تعمیرکاران  و تکنسین ها است. بنابراین مسیر تعمیر و ترمیم و تعویض هموار و باز است و با امنیت بالا انجام می شود.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی درگاهی امن و مورد اطمینان است که مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش همه محصولات کمپانی سونی را بر عهده دارد. این نمایندگی با رعایت همه اصول و قوانین بازار کار و واردات همواره تلاش می کند تا در مسیر ارائه خدمات نقطه ابهامی برای کاربران باقی نماند.

در نمایندگی سونی می توانید با استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان و تخصصی درباره محصول مورد نظر خود اطلاعات مختصر و مفیدی به دست آورید و با مقایسه محصول مورد نظر با نمونه های مشابه در سایر برند ها، از نقاط ضعف و قوت دستگاه مطلع شوید و با آگاهی کامل مسیر خرید را طی کنید. امکانات و تسهیلات بی نظیر دیگری در نمایندگی سونی در تهران در اختیار کاربران قرار می گیرد. برای دریافت جزئیات آن تماس بگیرید.

4/5(2 امتیاز)
اشتراک گذاری