اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ سونی روشن نمی شود؟

روشن نشدن لپ تاپ سونی و یا هر برند دیگر اتفاق رایجی است که می تواند ریشه در اختلالات سخت افزاری و یا تداخلات نرم افزاری سیستم داشته باشد. این مشکل فارغ از نوع و برند سازنده ی دستگاه بوده و ممکن است ناگهان گریبانگیر هر کاربری شود. به نظر شما کارآمدترین راهکار مقابله با معضل روشن نشدن لپ تاپ چیست؟ اگر به این فکر می کنید که بهتر است چندین بار پاور سیستم را بفشارید باید بگوییم که راه حل مناسبی را انتخاب نکرده اید.

 در اکثر اوقات فشردن دوباره و دوباره ی دکمه ی پاور کاملا بی نتیجه خواهد بود. با ما همراه باشید تا شما را با راهکارهای کاربردی مبارزه با معضل روشن نشدن سیستم رایانه ای لپ تاپ آشنا سازیم. خاطرنشان می نماییم که در صورت تداوم مشکل مراجعه به نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی است.

روشن نشدن لپ تاپ سونی

دلایل پیدایش مشکل روشن نشدن لپ تاپ سونی

روشن نشدن لپ تاپ سونی می تواند در اثر خرابی ها و اختلالات گوناگونی پدید آید. گاهی اختلالاتی که باعث روشن نشدن لپ تاپ می گردند، بسیار جزیی و پیش پا افتاده بوده و با اندکی تنظیم و یا دستکاری برطرف می شوند. به عنوان مثال، مشکل فرسودگی شارژر و کابل های اتصالی لپ تاپ به راحتی با یک تعویض جزیی از بین می روند. 

از طرفی ممکن است در حین بروز مشکل روشن نشدن لپ تاپ سونی، صدای فن به گوش برسد. چنین حالتی به احتمال قوی از کم بودن نور صفحه ی سیستم نشات گرفته و با تنظیمات صحیح نور نمایشگر قابل حل است.

 البته یکی دیگر از علل اصلی روشن نشدن سیستم رایانه ای لپ تاپ sony خرابی های سخت افزاری مادربرد می باشد که یک مشکل کاملا فنی  بوده و نیازمند اعمال اقدامات تعمیراتی تخصصی زیر نظر کارشناسان مجرب آی تی است. لازم به ذکر است که نمایندگی رسمی سونی قادر به رفع تمامی عیوب مادربردهای مختلف در سطح کیفی بی نظیریست.

رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ sony

جاسازی دوباره ی قطعات قابل تعویض لپ تاپ

برخی از قطعاتی که بر روی لپ تاپ نصب می شوند و قابل تعویض هستند، می توانند در روشن شدن لپ تاپ موثر واقع شوند. این قطعات شامل هارد، رم، باتری و… می باشند که قابلیت جداسازی دارند. بهتر است هریک از این اجزای قابل تعویض را بازکنید و دوباره در سیستم جای دهید تا لپ تاپ روشن شود. زیرا ممکن است تداخلی در نحوه ی نصب آن ها وجود داشته باشد.

بررسی سلامت باتری لپ تاپ

جهت بررسی سلامت باتری لپ تاپ در راستای رفع مشکل روشن نشدن آن لازم است باتری را از دستگاه جدا کنید، حدود ۱ تا ۲ دقیقه صبر نمایید و سپس کابل شارژ را به سیستم وصل کرده و دستگاه را روشن کنید. اگر لپ تاپ مورد نظر روشن شد؛ می توانید اطمینان بیابید که معضل روشن نشدن لپ تاپ سونی به دلیل خرابی باتری سیستم رخ داده است.

عدم روشن شدن لپ تاپ سونی

استفاده از روش دیسک بوت

امکان دارد لپ تاپ روشن شود، اما سیستم عامل به هنگام بوت شدن متوقف گردد. در چنین حالتی عموما در نصب سیستم عامل ویندوز اختلالی وجود دارد. بهترین کار برای رفع این موضوع و مقابله با روشن نشدن لپ تاپ سونی استفاده از دیسک بوت است.

 برای این منظور، گزینه ی boot from disc را انتخاب کنید تا عمل بوت شدن از روی DVD  انجام شود. اگر با روش دیسک بوت آشنا نمی باشید؛ می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی سونی تماس بگیرید و از خدمات تخصصی این مجموعه بهره مند شوید. چرا که این روش می تواند کمی برای کاربران عادی پیچیده باشد.

بررسی شارژر لپ تاپ

همان گونه که اشاره شد در برخی موارد احتمال دارد مشکل روشن نشدن لپ تاپ سونی تنها به دلیل تمام شدن شارژ باتری و نیز خرابی شارژر به وجود آمده باشد. فراموش نکنید که تحت هیچ شرایطی نباید برای اطمینان از خرابی شارژر و رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ سونی از شارژر لپ تاپ دیگری کمک بگیرید، حتی اگر سیستم دوم نیز ساخت سونی باشد.

 ورودی های جریان برق هر لپ تاپ متفاوت بوده و مطابق با نیاز هر سیستم تنظیم می گردد. شارژر منبع تامین انرژی لپ تاپ است، در صورتی که عملیات به ظاهر ساده ی برق رسانی لپ تاپ به خوبی شکل نگیرد، آسیب های غیر قابل جبرانی برای قطعات داخلی دستگاه از جمله باتری آن ایجاد می شود.

نمایندگی لپ تاپ سونی

نمایندگی لپ تاپ سونی با استفاده از دانش به روز تعمیرکاران حرفه ای خود و در اختیار داشتن آرشیوی کامل از قطعات داخلی و جانبی انواع لپ تاپ های ساخت کمپانی سونی به فعالیت می پردازد. 

خدمات تخصصی این مجموعه دارای هیچ گونه محدودیتی نبوده و تمامی نسخه های مختلف لپ تاپ های موجود در بازار را در بر می گیرد. در کارگاه های مجهز تعمیر لپ تاپ نمایندگی سونی، پس از عیب یابی دقیق دستگاه معیوب، مراحل تعمیر طبق پارامترهای استاندارد در بالاترین سطح کیفی ممکن انجام می شود. 

خاطرنشان می نماییم که ترفند ها و روش های نوین تکنسین های این مرکز باعث شکل گیری فرآیند تعمیرات در حداقل زمان و با کمترین خطای احتمالی می گردد.

4/5(4 امتیاز)
اشتراک گذاری

9 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام من دفعه پیش که لپ تاپمو برداشتم سالم بود اما الان هرکاری میکنم روشن نمیشه دفعه پیش هم که داشتم خاموش میکردم یادم نیست ک شارژ داشت یا نه….الانم که تو شارژ میزنم روشن نمیشه!
    میشه بگید مشکل از کجاست؟!

    پاسخ
    • نمایندگی سونی
      11/08/2020 18:39

      درود، ممکنه مشکل از باتری ، شارژ و یا برد دستگاه شما باشه ، برای عیب یابی و رفع مشکل باید توسط کارشناس ما بررسی بشه ، شما میتونید به یکی از شعبه های ما در تهران و کرج مراجعه کنید
      موفق باشید

      پاسخ
  • امیر
    12/01/2021 17:52

    سلام
    لپ تاپ سونی من اول صفحه آبی روی مانیتور میامد بعد از یک مدت حدود 10 دقیقه طول می کشید تا پس از 100 درصد شدن عملیات Scanning and Repairing Drive E وارد ویندوز شود ولی سیستم بسیار کند بود و هنگ می کرد البته اینطور نبود که کامل هنگ کند، کامپیوتر بعد از رفتن به حالت خواب بالا نمیامد و دکمه پاور چشمک می زد و باید لپ تاپ را خاموش و روشن می کردم الان دیگر روشن هم نمی شود. چه چیزی باعث خرابی شده است؟
    ممنون

    پاسخ
    • نمایندگی سونی
      13/02/2021 14:00

      سلام دوست عزیز مدل دقیق دستگاه رو لطف میکنید.

      پاسخ
  • مهرسا
    01/01/2023 19:14

    سلام من داشتم با لپتاپ کار میکردم که یاو خاموش شد و بعدش هم هرچی روشن میکنم برام یه صفحه میاد که لپتاپ داره مشکل رو پیدا میکنه بعد از اون فینیش رو که میزنم دوباره خاموش میشه این چنددفعه اخر که روشنش کردم یه صفحه سیاه اومد و نوشته بود که یکی از دیسکهای شما مشکل داره و شروع کرد به چک کردن دیسک ها و به استیج 3 که رسید دوباره یهو خاموش شد چیکار باید بکنم؟

    پاسخ
    • با سلام دوست عزیز
      برای برطرف کردن این مشکل نیاز به بررسی لپ تاپ شما توسط یک متخصص است، تا بررسی شود مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری! بنابر این با شماره هاره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید . کارشناسان ما به شما مشاوره رایگان ارائه داده و شما رو راهنمایی می کنند.
      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من داشتم با لپ تاپم کار می کردم که یک دفعه صفحه سیاه سفید شد و خاموش شد و الان دیگه روشن می کنم بعد چند ثانیه(۴ یا ۵ ثانیه ) خاموش میشه و فقط فنش کار می کنه (صفحه همچنان سیاه می مونه )
    من با جست و جو ای که کردم تقریبا فهمیدم اسم مشکلش not boot هست و شاید هم بردش باید برسی بشه ( باتری ، شارژرشم چک کردم ، فنشم مشکل نداره و کار می کنه )
    آیا نیاز هست به کسی نشون بدم یا راحلی وجود داره ؟

    پاسخ
    • درود بر شما دوست عزیز
      لپ تاپ شما نیاز به بررسی و عیب یابی تخصصی توسط یک تکنسین و کارشناس دارد. لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

      پاسخ
  • فائزه
    08/03/2023 08:32

    سلام من لبتابم مدلش sony vaio هست دیشب سالم بود خاموشش کردم ولی صبح بدون اینکه چراغی روشن بشه دسکتاپ روشن نمیشد حتی صدای فن هم نیومد به شارژ هم وصل میکردی اتفاقی نمی افتاد
    یه راهکار دیدم که گفته بود باتری رو دربیارید ۵۸ ثانیه دکمه start رو فشار بدید بعد باتری رو سرجایش بزارید به شارژر وصل کنید من این کار رو کردم و خب خداروشکر درست شد
    الان میخوام ببینم مشکلش چی بوده ؟ چه اتفاقی افتاده بوده براش ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید