اشتراک گذاری

تعویض پنل تلویزیون سونی

تعویض پنل تلویزیون سونی، یکی از عمده ترین نیاز های تلویزیون های LCD،LED و پلاسما است. نحوه کار این تلویزیون ها با مدل های قدیمی بسیار متفاوت است و به همین دلیل مشکلات و ایرادات فنی آنها نیز با مدل های CRT فرق دارد. برای تعویض پنل تلویزیون سونی بهترین راهکار تماس با یک خدمات تعمیر تلویزیون مجاز و رسمی است.

پنل تلویزیون را میتوان یکی از مهم ترین و گران ترین اجزای تشکیل دهنده ی تلویزیون های سونی و سایر تلویزیون ها دانست. تعمیر و تعویض پنل تلویزیون امری تخصصی به شمار میرود که انجام آن نیازمند، تجربه و مهارت بسیار بالایی ست.

از مشکلات متداولی که موجب خرابی پنل تلویزیون سونی میشود، میتوان به آبرفتگی و نفوذ مایعات پاک کننده و یا وارد شدن ضربه های محکم و شکستگی های ال سی دی اشاره کرد. معمولا در چنین مواقعی اگر تعمیر پنل تلویزیون ممکن نباشد، گزینه ی تعویض پنل روی میز قرار میگیرد. تعویض پنل ال سی دی تلویزیون سونی ، گزینه ی انتخابی آن دسته از افرادی است که سطح بالای خرابی ایجاد شده در پنل تلویزیون‌ شان، امکان تعمیر آن را منتفی می سازد.

برخی موارد نیز هزینه ی تعمیر پنل به قدری بالاست که گزینه ی تعویض منطقی تر به نظر میرسد. کارشناسان و متخصصان نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی ، ضمن تخصص و تجربه ی بالا نسبت به این امر، به خوبی قادرند امکان تعمیر یا تعویض پنل را مورد بررسی قرار دهند و آن را با نهایت دقت وظرافت به انجام برسانند.

تعویض پنل تلویزیون سونی

تعمیر پنل تلویزیون سونی

اشکالاتی که در پنل تلویزیون های led و lcd سونی ایجاد می شود بسیار گسترده است. شکستگی پنل (که در اثر ضربه، افتادن و موارد مشابه ایجاد می شود)، آبخوردگی پنل تلویزیون (که به دلیل نفوذ مایعات رسانا به داخل تلویزیون اتفاق می افتد و در نهایت منجر به آسیب فلت‌های انتقال‌دهنده تصویر می‌شود)، خرابی در تصویر (ایرادهایی مثل خطوط عمودی و یا پیکسل سوختگی که در اثر کارکرد و استهلاک دستگاه ایجاد می شود) و … بخشی از اشکالاتی است که در پنل تلویزیون های led و lcd ایجاد می شود و تعویض و یا تعمیر پنل تلویزیون سونی را ضروری می سازد. همانگونه که می دانید پنل تلویزیون قطعه‌ای متشکل از سینی فلزی، بیس اصلی، لامپهای بک لایت، صفحات پولاریزه نور بک لایت و صفحه نمایش اصلی ( لیکوئید) است.

در صورت وجود یک پنل اصل جایگزین، برای صرفه جوئی در هزینه می توان بخش لیکوئید را تعویض نمود. (این در شرایطی است که آسیب وارد شده به پنل شدید نبوده و باعث اسیب دیدگی صفحات پولاریزه نشده باشد.) به طور کلی در میان اشکالات ایجاد شده در پنل، ایرادهایی که در اثر ضربه و عوامل مشابه (خراش یا ساییدگی) در پنل تلویزیون ایجاد می شود قابل تعمیر نبوده و تنها راه حل تعمیر پنل تلویزیون سونی در این حالت تعویض کامل پنل تلویزیون است.

بیشتر یخوانید: راهنمای خرید تلویزیون سونی ؛ تجربه خرید مطمئن و با کیفیت

قیمت پنل تلویزیون سونی     

قیمت پنل تلویزیون سونی به عوامل مختلفی مانند نوع تلویزیون، ابعاد پنل، و کیفیت پنل بستگی دارد. به طور کلی، قیمت پنل تلویزیون سونی نسبتاً بالا است و می‌تواند از چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر باشد. از آنجاکه پنل قطعه اصلی تلویزیون است قیمت آن با قیمت تلویزیون برابری می کند لذا لازم است در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

قیمت پنل تلویزیون سونی

علائم خرابی پنل تلویزیون سونی

خرابی پنل تلویزیون ممکن است باعث ایجاد مشکلات مختلفی در تصویر شود. در اینجا برخی از علائم خرابی پنل تلویزیون سونی آورده شده است:

  • تاریکی و کم‌ نور شدن تمام و یا بخشی از تصویر: در این حالت، بخش‌هایی از تصویر یا کل تصویر تیره می‌شود.
  • وجود خطوط عمودی یا افقی روی تصویر: این خطوط ممکن است ثابت یا متحرک باشند.
  • وجود نقاط سیاه یا سفید روی تصویر: این نقاط ممکن است کوچک یا بزرگ باشند.
  • عدم نمایش تصاویر: در این حالت، تصویری روی صفحه نمایش دیده نمی‌شود.
  • نمایش تصاویر دوتایی: در این حالت، دو تصویر روی صفحه نمایش دیده می‌شود.

اگر تلویزیون شما دچار یکی از این مشکلات شد، احتمال خرابی پنل تلویزیون وجود دارد.

دلایل خرابی پنل تلویزیون سونی

  • ضربه خوردن تلویزیون: ضربه خوردن تلویزیون می‌تواند باعث آسیب دیدن پنل آن شود.
  • نفوذ آب و رطوبت: نفوذ آب و رطوبت به داخل تلویزیون می‌تواند باعث خرابی پنل آن شود.
  • استفاده نادرست از تلویزیون: استفاده نادرست از تلویزیون مانند قرار دادن تلویزیون در معرض نور مستقیم خورشید یا گرمای شدید می‌تواند باعث خرابی پنل آن شود.
  • فرسودگی طبیعی: پنل تلویزیون مانند سایر قطعات الکترونیکی، با گذشت زمان فرسوده می‌شود و ممکن است دچار مشکل شود.

علت تعویض پنل تلویزیون سونی

مشکلات بسیار زیادی سبب می شود که کاربر برای تعویض پنل تلویزیون سونی خود اقدام کند. برای حل این مشکلات به یک مرکز متخصص و ماهر نیاز است تا بتواند علت را به درستی تشخیص دهد و برای رفع آن اقدامات درست و به موقعی انجام دهد. تعویض پنل تلویزیون سونی می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که در زیر به بخشی از آنها اشاره می کنیم.

خط افقی

دلیل اول تعویض پنل تلویزیون سونی می تواند وجود خط افقی در تصویر باشد. هیچ دلیل خاصی برای بروز این مشکل وجود ندارد و تنها استفاده طولانی مدت و گرما می تواند از دلایل آن باشد. در تعدادی از مدل ها به دلیل استفاده از پنل های کم کیفیت، باحتمال خرابی پنل بیشتر است.اگر کاربر تمایلی به تعویض پنل تلویزیون سونی خود ندارد، باید با این خط افقی کنار بیاید و آن را نادیده بگیرد؛ زیرا تنها را حل این مشکل تعویض پنل تلویزیون سونی است.

کندی تصاویر

کند شدن تصویر تلویزیون به علت خرابی پنل است. این ایراد در تلویزیون های سونی بسیار شایع است؛ تصاویر به حالت اسلوموشن نمایش داده می شوند و هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می شود. این کند شدن تصویر به علت عدم واکنش صحیح پنل به اطلاعات وارد شده و پاسخگویی پیکسل ها است و فقط با تعویض پنل تلویزیون سونی حل خواهد شد.

درهم آمیختگی رنگ ها

به بهم ریختگی رنگ ها،اضافه شدن غیر عادی یک رنگ در تمام یا قسمتی از تصویر و یا وجود هاله ای غیر عادی از یک عدد یا بیشتر علائم اختلال در پنل است. این مشکل به ابتدایی ترین لایه پنل یعنی (Liquid) باز می گردد.در این مورد نیز هیچ راه حلی به جز تعویض پنل تلویزیون سونی وجود ندارد.

پیکسل سوخته

سوختگی پیکسل ها هم به علت خرابی پنل است. هر پیکسل ۳ عدد ساب برای ایجاد رنگ دارد. این پیکسل ها به صورت گروهی و به کمک ترانزیستورها کنترل می شوند. در صورت بروز هر گونه مشکل در بخش های ذکر شده، پیکسل به حالت خاموش می شود که اصطلاحا به پیکسل سوخته معروف است. تنها راه درمان این مشکل نیز تعویض پنل تلویزیون سونی است. توجه داشته باشید که برای تعمیر پیکسل سوختگی تلویزیون از انجام راه های سنتی مانند فشار با سوزن جدا خود داری کنید، زیراآسیب های جدی به تی وی وارد خواهید کرد.

بهم ریختگی های کلی

با خرابی پنل، اختلال در تصاویر و بهم ریختگی کلی ایجاد می شود، اما این اختلالات شکل فیزیکی منظمی دارند. در این مورد هم هیچ راهی جز تعویض پنل تلویزیون سونی نخواهد بود.

تاری تصویر

تاریکی و کم نور شدن تمام یا بخشی از تصویر هم نشانه خرابی پنل است. در این شرایط هم چاره ای جز تعویض پنل تلویزیون سونی نیست.

نکات مهم جلوگیری از خرابی پنل تلویزیون سونی

رعایت نکات زیر برای جلوگیری از خرابی پنل تلویزیون سونی ضروری است:

  • از ضربه خوردن تلویزیون خودداری کنید.
  • تلویزیون خود را در معرض نور مستقیم خورشید یا گرمای شدید قرار ندهید.
  • از تلویزیون خود به درستی استفاده کنید.
  • درصورت خرابی پنل هرچه سریعتر برای تعمیر پنل تلویزیون سونی اقدام نمایید.

این مقاله نکات جالب و جدیدی را شرح می دهد : عوامل پریدن تصویر تلویزیون سونی

تعمیر پنل تلویزیون

فیلم آموزش تعویض پنل تلویزیون

در کلیپ آموزش تعویض پنل تلویزیون سونی نحوه تعویض پنل تلویزیون به طور کلی نمایش داده شده است؛ اما توصیه می شود که هرگز خودتان پنل تلویزیون را تعویض نکنید. چرا که فرایندی کاملا تخصصی است و نیازمند ابزار و مهارت تخصصی است.

این فیلم آموزشی شما را با مراحل انجام این کار آشنا می سازد. به طور کلی باید بدانید  که پنل هر تلویزیونی 70 درصد ارزش کلی تلویزیون رو تشکیل می دهد. پس خرابی پنل تلویزیون حتما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. تعمیر پنل در حوزه تعمیرات تلویزیون یکی از بخش های تعمیراتی تخصصی است. مهارت بالا، دقت بالا، احتیاط لازم و ابزار مناسب برای عیب یابی و تشخیص صحیح ایراد لازم و ضروری است.

نکاتی برای محافظت از پنل تلویزیون در هنگام تمیز کردن 

همواره به یاد داشته باشید که در هنگام تمیز کردن تلویزیون به دلیل اسپری مستقیم مایع پاک کننده روی صفحه، به علت رسانا بودن این مایعات به راحتی از پایین پنل وارد دستگاه شده و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به هم می شوند .

برخی از آنها ولتاژ و برخی دیگر اطلاعات تصویر هستند.با رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر مشکلاتی همچون جرقه، سولفاته بستن مدار و سوختگی فیزیکی این مدارات ظریف و حساس دور از انتظار نیست. در نهایت عیوب ظاهری مختلفی بروز می کنند که خطوط رنگی عمودی، ایجاد نوارهای سفید و مشکی روی تصویر و تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تلویزیون از معروف ترین آنها هستند.

کوچیکترین بی احتیاطی هنگام تمیز کردن تلویزیون می تواند به بخش های مختلف تلویزیون آسیب وارد کند و برای شما گران تمام شود! به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که 6 نکته مهم تمیز کردن صفحه تلویزیون را هنگام تمیز کردن تلویزیون در نظر داشته باشید و حتما آن ها را رعایت کنید.

تمیز کردن تلویزیون جهت جلوگیری از خرابی پنل

تعمیر تلویزیون سونی

مرکز تعمیر تلویزیون سونی تمامی ایرادات رایج در پنل تلویزیون را رفع نموده و در صورت نیاز اقدام به تعویض پنل تلویزیون سونی خواهد نمود. مشکل اصلی انواع ال سی دی و ال ای دی ها خراب شدن پنل آنهاست.

این خرابی ممکن است درون سیستمی باشد؛ ناشی از نوسانات برق باشد یا به  دلیل وارد شدن ضربات سنگین باشد که در هر صورت در این نمایندگی همه مشکلات با صرف هزینه های پایین و منطقی حل خواهند شد.

شاید در گذشته های نه چندان دور به علت قیمت بالای پنل، تعویض پنل تلویزیون سونی چندان به صرفه نبود، اما در مرکز تعمیرات تلویزون سونی با سرمایه گذاری و زحمات فراوان تیم اجرایی، انواع پنل های سونی را با نازلترین قیمت در اختیار شما قرار می دهیم.

تعمیرات سونی

مرکز تعمیرات سونی با در اختیار داشتن تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و مدرن همه مشکلات مربوط به تی وی های سونی را حل خواهد کرد. تعویض پنل تلویزیون سونی تنها بخشی از انبوه خدماتی است که در این مرکز ارائه می شود. تکنسن های مجرب و متخصص ما با دانش به روز و پیشرفته خود قادر هستند که تمام مشکلات مربوط به تلویزیون های سونی را شناسایی و برطرف نمایند. اگر مایل هستید با دیگر خدمات ما در واحدهای تعمیرات سونی آشنا شوید خدمات را در بخش ذیل مطالعه نمایید.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی از جمله مراکز محدود رسمی و مجاز فعال در کشور است. این مرکز با رعایت قوانین نمایندگی سونی و ضوابط قانونی کشور، همه تولیدات این کمپانی را از راه های مجاز و قانونی و با پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور می کند و به دنبال آن ضمانت و پشتیبانی همیشگی از مشتریان خود خواهد داشت. اصل و مرغوب بودن تمام کالاهای این مرکز نقطه قوت نمایندگی تلویزیون سونی است که خیالی آسوده برای مشتری به ارمغان می آورد و سبب رضایتمندی صد در صدی او می شود.

سوالات متداول کاربران

طول عمر پنل تلویزیون سونی چقدر است؟

به طور متوسط پنل تلویزیون های سونی با مراقبت و نگهداری مناسب می توانند بین 8 تا 10 سال دوام بیاورند.

آیا پنل تلویزیون سونی قابل تعمیر است؟

خیر و باید پنل تلویزیون کامل تعویض شود  و می توانید خدمات تعویض آن را توسط مرکز خدمات تلویزیون سونی دریافت کنید.

4.6/5(96 امتیاز)
اشتراک گذاری

8 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • فرشاد
    13/08/2022 21:19

    باسلام
    پنل ال سی دی 40X450Aسونی موجوددارید؟
    کنترل این موردموجوددارید.
    باتشکر

    پاسخ
    • درود بر شما کاربر گرامی
      لطفا با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید.

      پاسخ
  • Mehrshad gz
    01/11/2022 19:23

    درود
    پنل ال سی دی مدل 40EX500 برای تعویض دارید؟

    پاسخ
    • درود بر شما کاربر گرامی
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

      پاسخ
  • با عرض سلام وخسته نباشید
    پنل تلوزیون اینجانب نقطه نقطه های سیاه روی صفحه نمایان شده مدل دستگاه ۴۰BX400

    پاسخ
    • درود بر شما کاربر گرامی
      لطفا از طریق شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

      پاسخ
  • پدرام
    23/12/2022 16:51

    پنل اصلی تلویزیون سونی مدل KLV-46V300A رو‌موجود دارین؟

    پاسخ
    • درود بر شما کاربر عزیز
      برای اطلاع از موجودی قطعات با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید