اشتراک گذاری

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

بک لایت نقش خیلی مهمی تو نمایش تصویر تلویزیون داره. توی تلویزیون های LCD  و LED ، قطعه ای به اسم پنل وجود داره که تصویر رو در قالب پیکسل های رنگی قابل دیدن میکنه. ولی جالبه بدونین که این تصویر به تنهایی قابل دیدن نیست و دلیلش هم اینه که نور پنل سفیده و این نور، روشنایی نداره. 

خب، نقش بک لایت اینجا مشخص میشه؛ این قطعه نور رو از پشت به پنل می تابونه و  کاری می کنه که پیکسل هایی که روشن شدن، قابل دیدن بشن. نکته ی جالب تر اینه که تو تلویزیون های ال سی دی، بک لایت نور مورد نیاز پنل رو از لامپ های فلورسنت میگیره که هم خیلی حرارت تولید می کنن و هم فضای زیادی نیاز دارن. این در حالیه که بک لایت تلویزیون های ال ای دی، از لامپ های led برای این کار استفاده می کنن.

 با این که مصرف و حرارت این لامپا به مراتب کمتر از لامپ های فلورسنت هست، بازم تکنسین های تعمیرات تلویزیون سونی، گزارش های زیادی رو مبنی بر خرابی بک لایت دریافت می کنن. در فیلم آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سونی ، مشاهده می کنید که این قطعه ارتباط خیلی ظریفی با پنل داره و در صورت تعمیر اشتباه، باید کل پنل تعویض بشه.

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

اگر بخاطره خرابی بک لایت تلویزیون خاموش و روشن میشه پیشنهاد می کنیم مقاله علت خاموش و روشن شدن تلویزیون سونی و روش های رفع آن را هم مطالعه کنید.

فیلم آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

همونطور که اشاره کردیم، تعمیر بک لایت تلویزیون یک فرایند حساس و تخصصیه که اگه به اشتباه انجام بشه، می تونه هزینه های ترمیم این دستگاه رو به میزان قابل توجهی افزایش بده. برای تعمیر این قطعه، باید به لامپ های ال ای دی که در اون به کار رفته توجه بشه و این لامپ ها مورد تعمیر یا تعویض قرار بگیرن.

البته خب معمولا سوختن این لامپ ها دیگه قابل تعمیر نیست و باید اونها رو تعویض کرد. اگه تعویض این لامپ ها درست انجام نشن و اشتباهی تو مراحلش رخ بده، نه تنها بک لایت تعمیر نمیشه بلکه ممکنه پنل هم آسیب ببینه. در این صورت، نیاز به تعویض پنل تلویزیون میشه که چون فرایند حساس و البته پر هزینه ای محسوب میشه، بیشتر تعمیرکارا این کارو انجام نمیدن و شما ناچار می شین که تلویزیون تون رو عوض کنین. 

 لازمه این نکته رو هم ذکر کنیم که اگه قبلا تجربه ای تو حوزه ی مورد بحث نداشتین، تماشای فیلم آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سونی ، فقط می تونه یجور راهنما براتون باشه و بهتره برای ترمیم این قطعه از تکنسین های نمایندگی مجاز سونی کمک بگیرین.

 

بیشتر بخوانید: تعمیر ال ای دی سونی ، کیفیت در خدمات

تعویض بک لایت تلویزیون سونی

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی به دلایل مختلفی وابسته است به همین سبب نمی توان هزینه دقیقی برای تعمیر آن اعلام کرد. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تعمیر بک لایت تلویزیون سونی می توان به مدل تلویزیون سونی، اندازه تلویزیون سونی و نوع خرابی بک لایت اشاره کرد. جدا از آن هزینه تعویض بک لایت معمولاً بیشتر از تعمیر آن است، اما عمر و کارکرد تلویزیون سونی شما افزایش می‌دهد. برای کسب اطلاع بیشتر از هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی با همکاران ما در وحد پشتیبانی تماس بگیرید.

نمایندگی سونی در کرج

نمایندگی سونی در کرج در راستای ارائه ی خدمات تخصصی و جلب رضایت شما مشتری های عزیز راه اندازی شده. این مرکز انواع محصولات کمپانی sony از جمله لوازم خانگی، لپ تاپ، مانیتور، تلویزیون، موبایل، تبلت و … رو به صورت اصل و اورجینال به متقاضیان عزیز عرضه می کنه.

 همچنین شما ساکنین محترم استان البرز می تونین تخصصی ترین خدمات در حوزه  ی تعمیرات سونی رو از این مرکز دریافت کنین. وجود تجهیزات پیشرفته و استفاده از اونها توسط تعمیرکار های مجرب، امکان انجام عملیات تعمیر به صورت تخصصی رو در این واحد فراهم کرده. در صورت بروز هرگونه مشکل یا ابهام در مورد محصولات sony خودتون، مشاورهای مجرب ما در نمایندگی سونی در کرج، برای رفع مشکل و ارائه راهنمایی های لازم در خدمت شما هستن و می تونین روی تجربه و مهارت بالای اونها حساب کنید.

تعمیر تلویزیون با به روزترین تجهیزات تعمیرات تلویزیون، با متخصصین مرکز سخت افزار ایران آسوده خاطر باش

4.3/5(6 امتیاز)
اشتراک گذاری